مک‌لارن از کامپیوترهای 20 سال پیش برای حفظ ابرخودروی F1 استفاده می‌کند!

احتمالاً باید شما هم در مورد شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های بسیار قدیمی برای انجام دادن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، شنیده باشید، اما قول می‌دهیم که تا کنون هیچ کدام از آن‌ها به اندازه‌ی موردی که امروز قصد بازگو کردن آن را داریم، برایتان عجیب نباشد. در تور جدیدی که Jalopnik برگزار کرده، یک لپ‌تاپ متعلق […]

احتمالاً باید شما هم در مورد شرکت‌هایی که از تکنولوژی‌های بسیار قدیمی برای انجام دادن فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند، شنیده باشید، اما قول می‌دهیم که تا کنون هیچ کدام از آن‌ها به اندازه‌ی موردی که امروز قصد بازگو کردن آن را داریم، برایتان عجیب نباشد.

در تور جدیدی که Jalopnik برگزار کرده، یک لپ‌تاپ متعلق به 20 سال پیش با نام Compaq LTE 5280 نمایش داده شده که نشان می‌دهد مک‌لارن از آن برای حفظ اولین ابرخودروی خود یعنی F1 (که در دنیای خودروها از آن به عنوان نماد مهندسی و هنر یاد می‌شود)، استفاده می‌کند. دلیل این موضوع نیز چیزی نیست جز اشتباه مهندسان مک‌لارن برای وابسته کردن خود به یک تکنولوژی بسیار قدیمی که در آن، مهندسان می‌توانند به کمک یک کارت مخصوص که وارد کامپیوتر می‌شود، به محیط کامپیوتری مک‌لارن متصل شده و آن را عیب‌یابی کنند. این موضوع برای خریداران می‌تواند موضوعی بسیار حیاتی باشد؛ چرا که اگر آن‌ها میلیون‌ها دلار را صرف خرید این خودروی کلاسیک و البته قدرتمند (که می‌تواند با سرعت 371 کیلومتر بر ساعت حرکت کند) نمایند و خودروی آن‌ها دچار نقصی شود که دلیل آن مشخص نباشد، با مشکلی جدی روبه‌رو خواهند بود.

خبر خوبی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که مک‌لارن نیازی نخواهد داشت تا برای برطرف کردن مشکل خود به سراغ کامپیوترهای قدیمی رفته و آن‌ها را جمع‌آوری کند، بلکه مهندسان در حال توسعه محیطی هستند که می‌تواند با کامپیوترها و سیستم‌هایی که در این دوره توسعه داده شده‌اند، سازگار باشد. به همین جهت، هنوز هم می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این خودروها تا سال‌های زیاد در جاده‌ها حضور داشته باشند.

بهتر است مهندسان مک‌لارن سعی کنند تا اگر می‌خواهند سیستمی را برای خودروهای بعدی خود توسعه دهند، کمی هم به فکر آینده باشند تا در صورت بروز چنین موضوعاتی، این‌گونه نیازمند تکنولوژی‌های بسیار قدیمی نباشند. کافی است تصور کنید که عمر ابرخودرویی همچون McLaren P1 بخواهد برای مشکلات مربوط به ابزارهای عیب‌یابی، کوتاه باشد و تنها دلیل آن نیز ابزارهای عیب‌یابی باشند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال