فاکس‌کان به‌دنبال ایجاد یک کارخانه تمام اتوماتیک است

به گفته‌ی Dai Jia-peng مدیر بخش توسعه فناوری فاکس‌کان، این شرکت تولید کننده‌ی آیفون به دنبال تبدیل شدن به کارخانه‌ای تمام اتوماتیک در سه مرحله است. نخستین مرحله، جایگزینی ربات‌ها با انسان‌ها برای انجام کارهای خطرناک یا کارهایی که انسان‌ها مایل به انجام آن نمی‌باشند. دومین گام، خط‌های تولید اتوماتیک برای کاهش استفاده از روبات‌ها می‌باشد. سومین گام برای […]

به گفته‌ی Dai Jia-peng مدیر بخش توسعه فناوری فاکس‌کان، این شرکت تولید کننده‌ی آیفون به دنبال تبدیل شدن به کارخانه‌ای تمام اتوماتیک در سه مرحله است. نخستین مرحله، جایگزینی ربات‌ها با انسان‌ها برای انجام کارهای خطرناک یا کارهایی که انسان‌ها مایل به انجام آن نمی‌باشند. دومین گام، خط‌های تولید اتوماتیک برای کاهش استفاده از روبات‌ها می‌باشد.

سومین گام برای رسیدن به این هدف درحال حاضر نیز انجام می‌شود و آن هم این است که دخالت انسانی در تولید به حداقل برسد و انسان‌ها در زمینه‌هایی مثل تدارکات، تست و بازرسی، و تولید فعالیت داشته باشند. برخی از کارخانه‌های فاکس‌کان در حال حاضر در مرحله‌های دوم و سوم رسیدن به این هدف هستند.

شرکت Foxconn هم اکنون 40 هزار فاکس‌بات را استخدام کرده است که سالانه 10 هزارتای آن‌ها تولید می‌شوند. با این که آمار استفاده از ربات‌ها بسیار افزایش یافته است، Dai می‌گوید این شرکت هیچ وقت نمی‌تواند به‌صورت کامل کارهای انسانی را با ربات‌ها انجام دهد؛ چراکه انسان‌ها برخلاف ربات‌ها به سرعت موارد جدید را یاد می‌گیرند و می‌توانند این تغییرات را در عمل انجام دهند ولی ربات‌ها برای انجام کارهای جدید نیاز به برنامه ریزی مجدد دارند.

هم اکنون،فاکس‌کان 10 خط تولید کاملاً اتوماتیک دارد. این خط‌های تولید درحال ساخت صفحه نمایش‌های LCD، کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای All In One هستند. هنوز هیچ اطلاعات بیشتری در دست نیست که آیا این شرکت قصد ساخت ربات‌هایی برای اتوماتیک کردن فرایند تولید آیفون‌های اپل را دارد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال