فروش اولیه گلکسی نوت 7 حدود 25 درصد بیشتر از نوت 5 بوده است

می‌توان مشکلات به وجود آمده برای مورد انتظارترین گوشی اندرویدی سال را یک فاجعه برای سامسونگ دانست. گلکسی نوت 7 با مشکلات خود بیش از 1.5 میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه برداشت و از همه مهم‌ترین، می‌توان گفت که این گوشی نتوانست با آیفون 7 رقابتی را ایجاد کند. گزارش جدیدی منتشر شده که نشان […]

می‌توان مشکلات به وجود آمده برای مورد انتظارترین گوشی اندرویدی سال را یک فاجعه برای سامسونگ دانست. گلکسی نوت 7 با مشکلات خود بیش از 1.5 میلیارد دلار برای سامسونگ هزینه برداشت و از همه مهم‌ترین، می‌توان گفت که این گوشی نتوانست با آیفون 7 رقابتی را ایجاد کند.

گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد قبل از اعلام فراخوان تعویض گوشی‌های گلکسی نوت 7، این گوشی نسبت به نسل قبل خود یعنی گلکسی نوت 5 عملکرد خوبی را داشته و حدودا 25 درصد فروش بیشتری را تجربه کرده است. بعد از اینکه سامسونگ فراخوان تعویض این گوشی را صادر کرد و تا به امروز، گلکسی نوت 7 تنها 60 درصد از درآمد گلکسی نوت 5 را برای سامسونگ فراهم کرده است که آماری بسیار ضعیف تلقی می‌شود.

آمارهای منتشر شده نشان داده‌اند که سامسونگ در  سه ماهه‌ی سوم سال میلادی جاری، حدودا 7.3 میلیون گوشی‌هوشمند را به فروش رسانده که نسبت به سه ماهه‌ی دوم با کاهش 6 درصدی روبه‌رو شده است. قطعا فروش فوق‌العاده‌ی گلکسی اس 7 و اس 7 اج در سه ماهه‌ی دوم یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش رشد فروش سامسونگ بوده است. اما این آمار آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید گلکسی نوت 7 قبل از فراخوان رسمی سامسونگ همانند گلکسی اس 7 و اس 7 اج فروش داشته و چه بسا در مدت زمان طولانی‌تر، عملکرد بهتری را از خود نشان می‌داد.

سامسونگ فروش گلکسی نوت 7 را در آمریکا از یک ماه دیگر آغاز می‌کند درحالیکه در اکثر نقاط این کشور، گوشی معیوب به طور کامل بازگردانده شده و گوشی سالم و بدون عیب در دستان مشتریان قرار گرفته است.