کالبد شکافی گلکسی اس 7 سامسونگ از سخت تعمیر بودن آن حکایت دارد

گوشی‌های‌هوشمند هموراه در حال پیچیده‌تر شدن هستند و از طرفی دیگر همین گوشی‌ها هر روز با طراحی ظریف‌تری وارد بازار می‌شوند. شاید در نگاه اول ظریفی گوشی و پیچیده بودن آن از لحاظ‌های کاربردی به سود کاربر باشد اما در نهایت بعد از چند سال استفاده و یا حتی بعد از گذشت چند ماه ممکن است دچار […]

گوشی‌های‌هوشمند هموراه در حال پیچیده‌تر شدن هستند و از طرفی دیگر همین گوشی‌ها هر روز با طراحی ظریف‌تری وارد بازار می‌شوند. شاید در نگاه اول ظریفی گوشی و پیچیده بودن آن از لحاظ‌های کاربردی به سود کاربر باشد اما در نهایت بعد از چند سال استفاده و یا حتی بعد از گذشت چند ماه ممکن است دچار مشکل شوند. هر روز با عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند جدید، تعیمر کردن آن‌ها نیز دچار مشکل می‌شود. جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ، گلکسی S7 نیز از این مسئله مستثنی نیست؛ خوشبختانه تعمیر نسخه‌ی خمیده‌ی گوشی S7 Edge سخت‌تر از نسخه‌ی عادی نبوده اما این بدان معنا نیست که برای تعمیر کردن این دو گوشی کار آسانی را در پیش خواهید داشت.

در ابتدا نگاهی به نکات مثبت کالبد شکافی این دو گوشی می‌اندازیم. برخلاف پرچم‌دار قبلی سامسونگ، باتری گلکسی S7 دسترستی راحت‌تری دارد و در زیر مادربورد گوشی قرار نگرفته است. بسیاری از قطعات استفاده شده در این گوشی قابل تعمیر و تعویض هستند پس از این لحاظ کاربر نباید مشکلی را داشته باشد. متاسفانه نکات مثبت کالبد شکافی گلکسی S7 همین‌جا به اتمام می‌رسد.

S1XQU2JZHyxxnEnW-960x720

برای متصل کردن قاب پشتی گوشی به قاب اصلی هیچ‌گونه چسبی استفاده نشده و این مسئله باعث شده تا دسترسی به باتری آسان‌تر شود اما از آن‌جایی که گلکسی S7 سامسونگ گوشی با جنس فلزی-شیشه‌ای است احتمالا شکسته شدن شیشه‌های جلویی و عقبی گوشی بسیار زیاد است. برای مثال، اگر درگاه USB این گوشی دچار مشکل شود حتی باید نمایشگر گوشی را نیز جدا کرد پس برای تعویض یا تعمیر این درگاه باید مشکلات زیادی را متحمل شد. حتی کابل‌های LED نیز در زیر قاب اصلی گوشی جمع آوری شده‌اند و بدتر از آن‌ اینکه با چسب در زیر شیشه‌ی نمایشگر گوشی نگه‌داری شده‌اند. درواقع برای جایگزین کردن شیشه‌ی رویی گوشی، حتما باید نمایشگر را از گوشی جدا کرد و همین مسئله احتمال آسیب دیدن به صفحه نمایش گوشی را دوچندان می‌کند. موارد گفته شده نه تنها در جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ دیده می‌شود بلکه بسیاری از گوشی‌های‌هوشمند امروزی دچار چنین مشکلاتی هستند.

کالبد شکافی گلکسی اس 7 سامسونگ از سخت تعمیر بودن آن حکایت دارد

به‌هر‌حال گلکسی S7 سامسونگ نمره‌ی 3 از 10 را از این کالبد شکافی دریافت کرده است. شاید اگر سازندگان این گوشی‌ها در طراحی خود از قطعات ظریف و پیچیده‌ای استفاده نمی‌کردند شاهد چنین مشکلاتی نبودیم اما برای مقاومت بیشتر گوشی‌ها در مقابل ضربات مختلف، وجود چنین طراحی‌هایی امری ضروری به نظر می‌رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال