تصاویر گلکسی S8 سامسونگ به‌همراه مشخصات و تاریخ رونمایی منتشر شد

اگر به پرچم‌دار بعدی شرکت سامسونگ علاقه پیدا کرده‌اید باید بگوییم که به نظر می‌رسد امروز روز شانس شما باشد چرا که تمامی مشخصات این گوشی‌هوشمند از مشخصه‌های فنی گرفته تا قیمت و زمان عرضه‌ی آن توسط فاش‌گر معروف دنیای توییتر، Evan Blass منتشر شده است. در ابتدا نگاهی به نمایشگر این گوشی‌هوشمند می‌اندازیم. همان‌طور که […]

اگر به پرچم‌دار بعدی شرکت سامسونگ علاقه پیدا کرده‌اید باید بگوییم که به نظر می‌رسد امروز روز شانس شما باشد چرا که تمامی مشخصات این گوشی‌هوشمند از مشخصه‌های فنی گرفته تا قیمت و زمان عرضه‌ی آن توسط فاش‌گر معروف دنیای توییتر، Evan Blass منتشر شده است.

در ابتدا نگاهی به نمایشگر این گوشی‌هوشمند می‌اندازیم. همان‌طور که پیش از این نیز شایعات بر روی این موضوع تاکید داشتند، سامسونگ دو اندازه‌ی ۵.۸ و ۶.۲ اینچی را برای گوشی‌هوشمند خود در نظر گرفته است. گوشی کوچک‌تر همان گلکسی اس ۸ نام می‌گیرد در حالی که انتظار می‌رود گوشی بزرگ‌تر به گوشی گلکسی اس ۸ پلاس تبدیل شود. هر دو لبه‌ی نمایشگرهای گوشی گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خمیده هستند و سامسونگ همانند گوشی‌های قبلی خود تصمیم گرفته تا از پنل Super AMOLED استفاده کند. نمایشگر پرچم‌دار جدید سامسونگ به تاچ سه‌بعدی نیز مجهز می‌گردد اما گفته می‌شود این تاچ به طرز عجیبی تنها در قسمت پایینی گوشی فعال خواهد بود.

سامسونگ برای دو پرچم‌دار جدید خود به ترتیب از باتری‌های ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. همانند سری‌های قبل، سامسونگ بسته به بازارهای متفاوت، از دو چیپست اگزینوس و اسنپ‌دراگون برای گلکسی اس ۸ استفاده خواهد کرد هرچند هر دو چیپست، از جدیدترین تکنولوژی ۱۰ نانومتری این شرکت بهره می‌برند. هر دو چیپست قابلیت افزایش ۱۱ درصدی در عملکرد گوشی و ۲۳ درصدی در عملکرد گرافیک نسبت به گلکسی اس ۷ را دارند و از سوی دیگر، ۲۰ درصد در استفاده از باتری بهینه‌تر هستند. بنابراین باتوجه به ظرفیت نه‌چندان زیاد باتری‌های مورد اشاره، می‌توانیم انتظار عملکرد مناسبی را از این دو گوشی داشته باشیم.

چشم‌بادامی‌های کره‌ای در حافظه‌ی رم این گوشی نسبت به پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود تغییری ایجاد نکرده‌اند. حافظه‌ی رم گلکسی اس ۸ همچنان ۴ گیگابایتی خواهد بود اما حافظه‌ی داخلی گوشی به ۶۴ گیگابایت افزایش یافته است که توسط کارت حافظه‌ی جانبی MicroSD نیز قابل افزایش است. جالب‌تر اینجاست که حتی دوربین اصلی گوشی نیز از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی اس ۷ استفاده می‌کند با این تفاوت که دهانه‌ی لنز آن به  f/1.7 رسیده است.

در دوربین جلوی این گوشی هم سامسونگ از سنسور ۸ مگاپیکسلی با دهانه‌ی لنز f/1.7 استفاده برده که در کنار آن، اسکنر قرنیه‌ی چشم دیده می‌شود. حسگر اثر انگشت در گلکسی اس ۸ در پایین دوربین اصلی گوشی قرار گرفته و برخلاف سال‌های پیش، دیگر خبری از دکمه‌ی Home نخواهد بود. در قسمت تحتانی گوشی پورت یو‌اس‌بی Type-C و ورودی ۳.۵۵ میلی‌متری صدا دیده می‌شود که شاید برای کسانی که از حذف شدن درگاه صدا در آیفون اپل ناامید شدند خبر خوشحال کننده‌ای باشد.

جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید بر روی گلکسی اس ۸ به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد. سامسونگ قصد دارد در پرچم‌دار جدید خود از دستیار صوتی Bixby نیز استفاده کند که گفته می‌شود از دستیار صوتی رقبان مطرح خود همچون اپل، مایکروسافت و گوگل قدرت‌مند‌تر است. این دستیار صوتی توسط دکمه‌ای جداگانه در کناره‌ی گلکسی اس ۸ فعال می‌شود.

در نهایت به تاریخ معرفی و عرضه‌ی یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال می‌رسیم. بر اساس این خبر، سامسونگ در تاریخ ۹ فروردین ماه و در رویدادی اختصاصی در نیویورک آمریکا به معرفی گوشی جدید خود خواهد پرداخت و این گوشی را در اول اردیبهشت ماه روانه بازار خواهد کرد. قیمت‌های فاش شده‌ی این دو گوشی از دو گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج در اروپا گران‌تر خواهند بود. گلکسی اس ۸ در اروپا با قیمت ۷۹۹ یورویی و اس ۸ پلاس با قیمت ۸۹۹ یورویی به فروش خواهند رسید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال