صفحه‌نمایش‌های لمسی و باریک LG، امکان تولید لپتاپ‌های باریک‌تر را میسر کرد

با پیشرفت تکنولوژی شاید بسیاری از کمپانی‌های مختلف به دنبال تولید صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت بالا و پوشش طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف باشند اما ضخامت کم صفحه‌های نمایش نیز موضوع بسیار مهمیست که باید به آن توجه کرد و برخی از شرکت‌های سازنده هستند که به هر دو موضوع توجه دارند، LG نیز با معرفی صفحه‌نمایش‌های […]

با پیشرفت تکنولوژی شاید بسیاری از کمپانی‌های مختلف به دنبال تولید صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت بالا و پوشش طیف وسیعی از رنگ‌های مختلف باشند اما ضخامت کم صفحه‌های نمایش نیز موضوع بسیار مهمیست که باید به آن توجه کرد و برخی از شرکت‌های سازنده هستند که به هر دو موضوع توجه دارند، LG نیز با معرفی صفحه‌نمایش‌های جدید خود، تاکید بیشتری بر روی این موضوع دارد.

به تازگی LG Display طی کنفرانسی رسمی اعلام نمود که تولید صفحه‌نمایش‌های جدیدش که Advanced In-Cell Touch (یا AIT) نام دارند را از نیمه‌ی دوم سال جاری آغاز خواهد نمود. در پنل این صفحه‌های نمایش، به جای استفاده از یک لایه‌ی جداگانه در پشت LCD برای لمسی شدن صفحه‌نمایش، از سنسورهایی استفاده شده که کار این لایه‌ی لمسی را انجام می‌دهد.

البته این پنل و تکنولوژی به کار رفته در آن قبلا در گوشی LG G4 استفاده شده بود اما این اولین‌بار است که ال‌جی قصد دارد تا این پنل را در ابعاد بزرگتر عرضه نماید. ابعادی که این پنل‌های LCD در آنها ساخته خواهند شد، 14 و 15.6 اینچ اندازه خواهند داشت و وضوح تصویر آنها نیز 1080p خواهد بود. طبق گفته‌های ال‌جی، از همین حالا نیز مذاکره با شرکت‌های مختلف برای خرید این پنل‌ها آغاز شده است. ضخامت بسیار پایین این پنل، این امکان را میسر می‌کند که سازندگان بتوانند لپتاپ‌هایی با ضخامت کمتر تولید نمایند.

حالا که یک لایه‌ی اضافی از بخش پشتی این پنل‌ها حذف شده، ضخامت آنها بسیار کمتر از گذشته شده به گونه‌ای که LG ادعا کرده ضخامت‌های پنل‌های AIT-LCD از 1 میلی‌متر کمتر بوده و حدود 25 درصد نیز نسبت به نسل قبلی کوچکتر شده است. وزن این پنل‌ نیز 200 گرم است که درحدود 35 درصد نسبت به نسل قبلی برای صفحه‌نمایش‌های 15.6-اینچی می‌شود، کاهش پیدا کرده است. البته شاید این مقادیر چندان زیاد به نظر نرسند اما وقتی به لپتاپ‌هایی همچون ASUS Zenbook UX305 و Macbook 2015 نگاه می‌کنیم، 1 میلی‌متر نیز با اهمیت می‌شود.

معوان ارشد LG Display، آقای Byeong-Koo Kim در رابطه با این صفحه‌نمایش‌ها اینگونه توضیح داده است:

“تکنولوژی جدید AIT بهترین چیزیست که برای کاهش دادن ضخامت و وزن صفحه‌های نمایش و در عین حال افزایش زمان پاسخگویی آنها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کمپانی ال‌جی تمام تلاش خود را در راستای بهبود این نمایشگرها داشته و به زودی، صفحه‌نمایش‌هایی با وضوح تصویرهای بالاتر همچون QHD معرفی خواهد نمود.”

LG صراحتا اعلام داشته که در کنار ضخامت کمتر، این صفحه‌های نمایش کیفیت بالاتری نسبت به نسل قبل داشته و تا حد قابل توجهی، تابش و درخشندگی را از بین خواهد برد. همچنین LG Display تمام تلاش خود را دارد تا بتواند نسخه‌ای از پنل‌ها را آماده‌ی عرضه کند که با قلم‌های هوشمند سازگاری کامل را داشته باشد.

به زودی نیز ویندوز 10 عرضه می‌شود و صفحه‌نمایش‌های لمسی و بهینه‌ شده‌ی LG، می‌تواند در بسیاری از لپتاپ‌ها استفاده شود چرا که ویندوز 10 نیز تا حد زیادی برای کار با صفحه‌های لمسی، بهینه‌سازی شده است.