نگاهی دقیق‌ و تئوری به تکنولوژی مشهور HAMR

تکنولوژی Heat Assisted Magnetic Recording (به اختصار: HAMR)، تکنولوژی جدیدی‌ می‌باشد که در هاردهای مکانیکی (HDD) مورد استفاده قرار گرفته و با تابش لیزر به قسمتی از هارد، امکان نوشتن اطلاعات را با اشغال فضای کمتری به وجود می‌آورد که این موضوع به خودی خود، سبب افزایش فضای هارد می‌شود و در کنار این موضوع، وادارندگی […]

تکنولوژی Heat Assisted Magnetic Recording (به اختصار: HAMR)، تکنولوژی جدیدی‌ می‌باشد که در هاردهای مکانیکی (HDD) مورد استفاده قرار گرفته و با تابش لیزر به قسمتی از هارد، امکان نوشتن اطلاعات را با اشغال فضای کمتری به وجود می‌آورد که این موضوع به خودی خود، سبب افزایش فضای هارد می‌شود و در کنار این موضوع، وادارندگی مغناطیسی هارد نیز کمتر از قبل می‌شود. البته این تکنولوژی بیشتر در هاردهایی با ظرفیت 1 تا 2 ترابایتی می‌تواند مفید باشد.

حال سایت Nanotechweb گزارشی در این زمینه منتشر ساخته که PCPer نیز آن را با توضیحاتی کامل‌تر، در اختیار علاقه مندان قرار داده و در آن، به تشریح عملکرد و تاثیر این تکنولوژی بر روی هاردهای مکانیکی پرداخته که می‌تواند برای علاقه‌مندان به این تکنولوژی و آینده‌ی آن جذاب باشد. در واقع این بررسی بر روی پلاسمای اطراف مبدل‌های مرکزی هارد و عملکرد لیزرها که در واقع یک نور سبک هستند، انجام شده و تا زمانی که فرکانس لیزر تابیده شده مساوی یا کمتر از فرکانس پلاسما باشد، مبدل‌های مرکزی در جای خود تلو‌تلو می‌خورند و ثابت نیستند. این موضوع سبب می‌شود تا گرما، تنها به یک نقطه‌ی خاص تابیده شود و اگر میزان و فرکانس آن از پلاسما بیشتر شد، به قسمت‌های دیگر صدمه‌ای وارد نشود. البته همانطور که گفته شد، این موضوع برای افرادی که به آینده و توسعه‌ی این تکنولوژی علاقه‌مند هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد.

البته این اطلاعات شاید کامل نباشد اما کافیست و سایت PC Perspective، تنها به تشریح موضوع اصلی پرداخته است. برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر، می‌توانید نگاهی به وب‌سایت NanoTechWeb داشته باشید.

اما به نظر شما این تکنولوژی تا چه حدی می‌تواند آینده‌ی هاردهای مکانیکی را تحت تاثیر قرار دهد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال