سیگیت هارد Barracuda Pro را با ظرفیت 10 ترابایت برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرد

آیا در کامپیوتر شخصی خود نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره کردن اطلاعات دارید؟ اگر اینطور است باید بگوییم که سیگیت از تولید هارد دیسک جدیدی با ظرفیت 10 ترابایت خبر داده و اعلام کرده که به زودی این هارد مکانیکی جدید وارد بازار خواهد شد. البته هارد جدید سیگیت تنها به خاطر داشتن ظرفیت […]

آیا در کامپیوتر شخصی خود نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره کردن اطلاعات دارید؟ اگر اینطور است باید بگوییم که سیگیت از تولید هارد دیسک جدیدی با ظرفیت 10 ترابایت خبر داده و اعلام کرده که به زودی این هارد مکانیکی جدید وارد بازار خواهد شد.

البته هارد جدید سیگیت تنها به خاطر داشتن ظرفیت بسیار بالا، مورد توجه قرار نگرفته، بلکه سیگیت اذعان داشته که این هارد جدید با دارا بودن حافظه‌ی کش 256 مگابایتی و سرعت 7200Rpm، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در میان هاردهای مکانیکی داشته باشد.

هر چند شاید این روزها که هاردهای جامد با سرعت‌های بسیار بالا در بازار پیدا می‌شوند، اینکه یک هارد مکانیکی سرعتی بالا داشته باشد کمی مضحک به نظر برسد چرا که بسیاری از هاردهای جامد بازار با داشتن سرعت Read یا خواندن اطلاعات تا 1.5 گیگابایت بر ثانیه، به راحتی می‌توانند هاردهای مکانیکی را مغلوب خود کنند. با این حال هارد مکانیکی جدید شرکت سیگیت با سرعت خواندن اطلاعات 220 مگابایت بر ثانیه، عملکرد بسیار خوبی را نسبت به دیگر هاردهای مکانیکی دارد.

هاردهای سری Barracuda Pro از تکنولوژی Conventional Magnetic Recording استفاده کرده و سازندگان برای رسیدن به این ظرفیت بالا، از مواد عجیب و غریب و یا موادی همچون هلیوم استفاده نکرده‌اند. در رابطه با ساختار این هارد نیز باید اشاره داشته باشیم که سازندگان از 7 پلاتر استفاده کرده‌اند که با افزایش پیدا کردن تعداد پلاترهای چرخشگر، مصرف برق نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اما سیگیت اذعان داشته که این هارد جدید، یکی از کارآمدترین هاردها در زمینه مصرف برق می‌باشد. اینطور که مدیران سیگیت اعلام کرده‌اند، این هارد در حالت بیکاری تنها 4.5 وات و زمانی که زیر فشار است، 6.7 وات برق مصرف خواهد کرد که نسبت به دیگر محصولات بازار در اندازه‌ای پایین و استاندارد قرار دارد.

باید این موضوع را نیز اعلام کنیم که این هارد جدید مخصوص استفاده در سیستم‌های شخصی بوده و پیش از این هاردهایی برای مصرف سرورها و سیستم‌های پیشرفته، عرضه شده است. پیشتر و از اواخر سال میلادی گذشته، وسترن دیجیتال با عرضه کردن هاردهای 10 ترابایتی هلیومی، این محصولات را در اختیار افراد حرفه‌ای و سرورها قرار داده بود. اما نسخه‌ی مصرف‌کننده از این هارد حالا توسط سیگیت تولید شده است.

 

dsc09240-100672414-large

سیگیت قصد دارد نسخه‌ی مخصوص سرور این هارد را نیز با قیمت 600 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، در حالی که هارد 10 ترابایتی مخصوص سرور شرکت وسترن دیجیتال، 730 دلار قیمت دارد. اما نسخه‌ی مصرف‌کننده این هارد سیگیت چه قدر قیمت خواهد داشت؟ اینطور که سیگیت اعلام کرده، کاربران برای داشتن این هارد 10 ترابایتی، باید 534.99 دلار پول پرداخت کنند.

در دنیای هاردهای جامد نیز رقابت بسیار سختی میان سازندگان وجود دارد و پیشتر سامسونگ با معرفی کردن اولین هارد جامد 4 ترابایتی جهان با قیمت 1500 دلار، کاربران زیادی را سوی خود جلب کرده بود. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، کاربران با خرید این هارد، 37 سنت به ازای هر گیگابایت پرداخت می‌کنند، در صورتی که در هارد 10 ترابایتی و مکانیکی سیگیت، این میزان به 5 سنت به ازای هر گیگاباتی کاهش پیدا می‌کند.

اما آیا واقعا شما به 10 ترابایت فضا برای سیستم خود نیاز دارید؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال