رونمایی وسترن‌ دیجیتال از هارد 10 ترابایتی هلیومی

نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات، مورد مهمیست که شاید تا به حال به اضافه شدن دائمی آنها توجه نکرده باشید. اطلاعاتی که همین حالا در سیستم شما وجود دارد، ثابت باقی نمی‌ماند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. اینجاست که وسترن‌ دیجیتال سعی کرده با عرضه‌ی یک هارد 10 ترابایتی، نیاز بسیاری از […]

نیاز به ذخیره‌سازی اطلاعات، مورد مهمیست که شاید تا به حال به اضافه شدن دائمی آنها توجه نکرده باشید. اطلاعاتی که همین حالا در سیستم شما وجود دارد، ثابت باقی نمی‌ماند و روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود. اینجاست که وسترن‌ دیجیتال سعی کرده با عرضه‌ی یک هارد 10 ترابایتی، نیاز بسیاری از کاربران به این موضوع را برطرف سازد.

پیشتر شرکت سیگیت با عرضه‌ی هاردی 8 ترابایتی از سال گذشته با قیمت 229 دلار برای نسخه‌ی مخصوص آرشیو، فروش بسیار خوبی داشته و حالا وسترن‌ دیجیتال قصد دارد با عرضه‌ی هارد 10 ترابایتی جدید خود، کاربرانی را که به استفاده از هاردهای با ظرفیت بالاتر فکر می‌کنند را به سوی خود بکشاند.

HGST_10TB_helium-590x330

موردی که سازندگان مانور زیادی روی آن می‌دهند، توانایی بالای هاردهای جدید HGST Ultrastar He10 و طول عمر زیاد آنها می‌باشد. این هاردهای مکانیکی جدید با داشتن طول عمر 2 میلیون ساعت (چیزی در حدود 220 سال)، می‌توانند کارایی بالای محصول را تضمین نمایند. این در حالیست که هارد 8 ترابایتی شرکت سیگیت تنها می‌تواند 1.2 میلیون ساعت کار کند که البته این میزان نیز خود فوق‌العاده بالاست اما نه به اندازه‌ی هارد هلیومی جدید وسترن‌ دیجیتال.

البته همه‌ی نکات مثبت این محصول، تنها طول عمر و ظرفیت بالای آن نیست و باید بدانید که HGST Ultrastar He10 نسبت به هاردهای 6 ترابایتی شرکت WD، حدود 44 درصد مصرف برق کمتر داشته و در حالت بیکاری یا Idle نیز حدود 23 درصد، کمتر برق مصرف می‌کند. طبق ادعای مدیران وسترن‌ دیجیتال، دلیل این کاهش مصرف برق، استفاده از هلیوم در این هارد می‌باشد.

سازندگان اعلام کرده‌اند که هارد جدید و 10 ترابایتی شرکت وسترن‌ دیجیتال می‌تواند در پروژه‌ی IoT (مخفف Internet of Things) نیز مورد استفاده قرار گرفته و نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشد. به هر صورت، نیازمندی به چنین ظرفیت بالایی، موضوعی انکارناپذیر بوده و نیاز به هاردهایی با ظرفیت بالاتر نیز موضوعیست که در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال