کارت گرافیک قدرتمند R9 380X WindForce 2X توسط گیگابایت معرفی شد

اگر به دنیای کارت گرافیک‌ها علاقه داشته باشید حتما می‌دانید که پیشتر شرکت گیگابایت تنها یک نسخه‌ی گیمینگ از کارت گرافیک R9 380X را با نام R9 380X G1.Gaming معرفی کرده بود. حالا شاهد معرفی یک مدل جدید از این محصول قدرتمند با نام R9 380X WindForce 2X هستیم که بر پایه کارت‌های گرافیک با بورد […]

اگر به دنیای کارت گرافیک‌ها علاقه داشته باشید حتما می‌دانید که پیشتر شرکت گیگابایت تنها یک نسخه‌ی گیمینگ از کارت گرافیک R9 380X را با نام R9 380X G1.Gaming معرفی کرده بود. حالا شاهد معرفی یک مدل جدید از این محصول قدرتمند با نام R9 380X WindForce 2X هستیم که بر پایه کارت‌های گرافیک با بورد اختصاصی این شرکت طراحی و تولید شده است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در مورد کارت گرافیک R9 380X WindForce 2X می‌توانیم به آن اشاره کنیم، سیستم خنک‌کنندگی WindForce 2X می‌باشد که در آن سازندگان از یک هیت‌سینک آلومینیومی استفاده نموده‌ند که گرما را به وسیله‌ی سه لوله‌ی مسی قرار گرفته در پشت آن، مستقیما به بیرون انتقال می‌دهد. گرمای تولید شده نیز به وسیله‌ی دو فن 90 میلی‌متری قدرتمند به سمت لوله‌های مسی منتثل می‌شوند. این کارت به سیستمی با نام 0dbA idle نیز مجهز شده که در حالت بیکاری، فن کارت گرافیک را به صورت کامل غیر فعال نموده و هیچ صدایی را تولید نمی‌کند.

58d 58c

اما اگر بخواهیم در مورد مشخصات فنی کارت صحبت کنیم، باید بدانید که این محصول جدید بر اساس معماری 28 نانومتری “Antigua” شرکت AMD طراحی و تولید شده است. به همین جهت 2048 واحد پردازشگر جریان، 128 واحد پردازشگر TMU و 32 واحد پردازشگر ROP در کنار رابط 256-بیتی و 4 گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 دیده می‌شود که می‌تواند قدرت بسیار بالایی را پیش گیمرها قرار دهد. کلاک هسته این کارت نیز به صورت پیش‌فرض بر روی 970 مگاهرتز و سرعت حافظه‌ نیز به صورت دست‌نخورده بر روی 5.70 گیگاهرتز باقی مانده قرار گرفته تا امکان اورکلاک کارت گرافیک توسط کاربران نیز وجود داشته باشد.

طبق گفته‌ی مهندسین گیگابایت، برق مصرفی مورد نیاز این کارت توسط یک کانکتور 8-پین PCIe تامین خواهد شد. خروجی‌های تصویر نیز شامل دو رابط دوآل DVI، یک پورت DisplayPort 1.2a و یک پورت HDMI 1.4a می‌شود و کاربران می‌توانند با خیال آسوده، نمایشگرهای مختلفی را به این دستگاه متصل نمایند.

اینطور که مشخص شده، به زودی شاهد ورود کارت گرافیک قدرتمند R9 380X WindForce 2X با قیمت 230 دلار به بازار خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال