نسخه جدید گوگل کروم باتری کمتری مصرف می کند

در طی چند ماه گذشته کاربران بسیاری از استفاده‌ی بیش از حد گوگل کروم از باتری لپ‌تاپ و اشغال فضای رم ناراضی بوده‌اند. به همین علت گوگل سعی داشته با ارائه‌ی به روز رسانی‌های مختلف مشکلاتی از این قبیل را رفع کند. حال جدیدترین به روز رسانی منتشر شده گوگل کروم برای سیستم عامل ویندوز […]

در طی چند ماه گذشته کاربران بسیاری از استفاده‌ی بیش از حد گوگل کروم از باتری لپ‌تاپ و اشغال فضای رم ناراضی بوده‌اند. به همین علت گوگل سعی داشته با ارائه‌ی به روز رسانی‌های مختلف مشکلاتی از این قبیل را رفع کند. حال جدیدترین به روز رسانی منتشر شده گوگل کروم برای سیستم عامل ویندوز برای کسانی که تب‌های زیادی را باز می‌کنند، باتری کمتری را مصرف می‌کند.

از این پس اگر شما تعداد تب‌های زیادی را در گوگل کروم باز کرده باشید و برای مدت چند دقیقه به تب‌های مورد نظر کاری نداشته باشید، گوگل کروم سعی می‌کند میزان فضای رم اشغالی آن پنجره را تا حدود 10 درصد کاهش دهد. این مقدار فضای خالی زمانی خود را به خوبی نشان می‌دهد که شما از وبسایت نسبتا سنگینی بازدید کرده باشید و بدین صورت میزان فضای رم اشغالی شما بسیار کمتر خواهد بود.

از دیگر تغییرات ایجاد شده در این به روز رسانی می‌توان به متوقف کردن انیمیشن‌های فلش در وبسایت‌های نسبتا شلوغ اشاره کرد. بنابراین با این کار باز هم گوگل کروم مصرف باتری کمتری را دارد و شما راحت‌تر می‌توانید از این مرورگر استفاده کنید.

در این به روز رسانی نحوه‌ی Restore کردن تب‌ها نیز دچار کمی تغییر شده است. اگر شما به طور تصادفی مرورگر کروم را ببندید یا این که این مرورگر دچار مشکلی شود، دفعه ی آینده می‌توانید تب‌های خود را Restore کنید و دقیقا به همان مکانی برگردید که در گذشته در حال مشاهده‌ی آن بوده‌اید.

گوگل هنوز کار زیادی را خواهد داشت تا مرورگر خود را به یک مرورگر بی‌عیب و نقص تبدیل کند. مصرف رم زیاد و سنگین بودن این مرورگر مهم‌ترین مانع گوگل می‌باشد که به نظر می‌رسد این کمپانی کم کم در حال برطرف کردن آن است.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال