گوگل اپلیکیشن گفتگوی ویدئویی Google Duo را معرفی کرد

تابستان امسال شاهد این خواهیم بود که گوگل اپلیکیشن گفتگوی ویدئویی جدیدی را عرضه کند. این اپلیکیشن که Duo نام دارد، یقیناً سریع‎ترین و ساده‎ترین اپلیکیشن تماس ویدئویی خواهد بود که تا به حال محک زده‎اید. درست نظیر همتای خود، اپلیکیشن Allo، Duo تنها برای گوشی‎های همراه است. این اپلیکیشن به عنوان یک عامل تعیین […]

تابستان امسال شاهد این خواهیم بود که گوگل اپلیکیشن گفتگوی ویدئویی جدیدی را عرضه کند. این اپلیکیشن که Duo نام دارد، یقیناً سریع‎ترین و ساده‎ترین اپلیکیشن تماس ویدئویی خواهد بود که تا به حال محک زده‎اید. درست نظیر همتای خود، اپلیکیشن Allo، Duo تنها برای گوشی‎های همراه است. این اپلیکیشن به عنوان یک عامل تعیین کننده‎ی هویت از شماره‎ی تلفن شما استفاده می‎کند و برای هر دو سیستم‎عامل‎های اندروید و iOS نسخه‎‌ای خواهد داشت.

رابط کاربری اپلیکیشن Duo آن‌قدر ساده و عاری از جزئیات است که توصیف آن احمقانه در نظر می‎آید، ولی زمانی که شما آن را باز می‎کنید، یک کادر نمایش با استفاده از دوربین جلوی گوشی‎تان پیش‎نمایشی از شما را نشان می‎دهد تا خودتان را بررسی کنید، سپس بر روی یکی تصاویر مدور بزرگ برای شروع یک تماس آهسته ضربه بزنید یا بر روی پنل اپلیکیشن به سمت بالا برای مشاهده‎ی لیست مخاطبین تماس بیشتر خود اسکرول کنید. نحوه‎ی عمل این اپلیکیشن به این صورت است که شما با یکی از مخاطبین تماس خود تماس برقرار می‎کنید، طرف دیگر خط جواب شما را برای شروع گفتگوی ویدئویی می‎دهد. شما می‎توانید میکروفون گوشی خود را خاموش کنید یا دوربین را بچرخانید. البته امکان برقراری گفتگوهای گروهی نیست.

 

google-duo-vpavic-verge-4.0

تمام چیزی که در مورد این اپلیکیشن وجود دارد همین است. اریک کِی، مدیر بخش مهندسی و محصولات ارتباطاتی گوگل زمان معرفی این اپلیکیشن به این نکته اشاره کرد که “متوجه شدید که دموی معرفی این اپلیکیشن فوق‎العاده کوتاه است چون تمام نکته‎های لازم برای بیان را در خود داشت.” کل حجم نسخه‎ی اندرویدی این اپلیکیشن در حدود 5 مگابایت است.

ساده بودن این اپلیکیشن نباید شما را گول بزند؛ چون تیم مهندسی گوگل تلاش خود را صرف چیز مهم‎تری کرده‎‎اند، یعنی: به شکل جنون‎آمیزی سرعت این اپلیکیشن بالا است. ویژگی ممتاز این اپلیکیشن، که تنها در اندروید دیده می‎شود، این است که زمانی که با شما تماسی برقرار می‎شود، یک ویدئوی زنده از شخصی که تماس گرفته‎ بر روی قفل صفحه‎ی نمایش مشاهده خواهید کرد. زمانی که پاسخ دهید، گفتگوی ویدئویی شروع شده خواهد بود.

google-duo-vpavic-verge-5.0

گوگل هم‎چنین منابع زیادی را صرف قابلیت‎های درونی این اپلیکیشن کرده است. این شرکت اعلام می‎کند که زمان زیادی صرف بهینه‎سازی سرعت و قدرت این اپلیکیشن شده تا امکان برقراری تماس حتی برای ارتباط‎های ضعیف اینترنتی وجود داشته باشد. اپلیکیشن Duo به صورت پویا کیفیت ویدیو و صدا را برحسب قدرت اینترنت شما تنظیم خواهد کرد. ولی یک ترفند دیگر در آستین نیز دارد یعنی بدون قطع تماس قادر است از شبکه‎ی وای‎فای‎ اینترنت شما به شبکه‎ی اینترنت تلفن همراه شما و یا برعکس جابجا شود.

گوگل در رابطه با نحوه‎ی به دست آوردن چنین قابلیتی نکته‎های فنی و تخصصی زیادی برای توضیح دادن دارد. این شرکت webRTC و ارتباط‎هایی که تماس‎ها با استفاده از QUIC در پروتکل UDP به کار می‎گیرند را بهینه‎ کرده تا یک ارتباط رمز‎نگاری شده‎ی آغازین مبدأ به مقصد (سرتاسری) بسیار سریع‎تر شکل گیرد.

به سادگی می‎توان گفت که Duo رقیبی برای اپلیکیشن FaceTime اپل به شمار می‎رود با این تفاوت که سریع‎تر و چند پلت‎فرمی است و در متقاعد کردن اعضای خانواده و دوستان خود در نصب آن مشکلی نخواهید داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال