گوگل دومین نسخه پیش‌نمایش اندروید N را عرضه کرد

بعد از انتشار اولین نسخه از پیش‌نمایش اندروید N، گوگل حالا دومین نسخه از این پیش‌نمایش را برای کاربران و توسعه‌دهندگان عرضه کرده که نه تنها باگ‌های نسخه‌ی اول را به طور کامل کنار زده بلکه ویژگی‌های جالب و جدیدی را با آن اضافه کرده است. در ابتدا باید بگوییم که نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش اندروید […]

بعد از انتشار اولین نسخه از پیش‌نمایش اندروید N، گوگل حالا دومین نسخه از این پیش‌نمایش را برای کاربران و توسعه‌دهندگان عرضه کرده که نه تنها باگ‌های نسخه‌ی اول را به طور کامل کنار زده بلکه ویژگی‌های جالب و جدیدی را با آن اضافه کرده است.

در ابتدا باید بگوییم که نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش اندروید N گوگل باگ‌های نسخه‌ی قبل را به طور کامل برطرف کرده است. از جمله این باگ‌ها می‌توان به وصل نشدن به وای‌فای‌های پنهان اشاره کرد. یکی دیگر از باگ‌هایی که در نسخه‌ی قبل به وفور دیده می‌شد قابلیت چند پنجره‌ای یا همان مالتی‌ویندو اندروید N بود که در این نسخه به طور کامل برطرف شده است.

گوگل ویژگی‌های جدیدی را به این نسخه از پیش‌نمایش نیز اضافه کرده است. در ابتدا گوگل برای توسعه‌دهندگان امکان تغییرات در رابط‌کاربری برنامه‌ها را ایجاد کرده که بدین وسیله توسعه‌دهندگان می‌توانند حداکثر عرض‌ و ارتفاع برنامه‌های خود را به طور دلخواه انتخاب کنند. علاوه بر این گوگل در این نسخه از پیش‌نمایش API جدیدی را به نام Vulkan 3D اضافه کرده که باعث می‌شود توسعه‌دهندگان به راحتی به پردازنده‌ی گرافیکی گوشی‌ دسترسی یابند. به گفته‌ی گوگل Vulkan 3D این اجازه را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا بتوانند عملکرد گرافیکی بهتری را برای برنامه‌ها و بازی‌های خود تدارک ببینند. به گفته‌ی گوگل با استفاده از Vulkan 3D در مقایسه با OpenGL در برخی مواقع قدرت پردازشی گرافیکی گوشی در بنچمارک‌ها به ده برابر بیشتر نیز رسیده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به این پیش‌نمایش اضافه شده میان‌برهای جدید برای لانچرهای مختلف است. با استفاده از API جدید به کار گرفته شده در اندروید N، این امکان برای توسعه‌دهندگان فراهم شده تا بتوانند میان‌برهای جدیدی را به لانچر‌های مختلف اضافه کنند. به گفته‌ی گوگل، لانچرها در این نسخه از اندروید می‌توانند سه تا پنج میان‌بر از یک برنامه را نشان دهند. برای مثال، برنامه‌های پیام‌رسان می‌توانند پنج میان‌بر را در لانچرها ایجاد کنند و پنج مخاطبی که به تازگی با آن ارتباط برقرار کرده‌اید را به شما نشان دهند.

نسخه‌ی جدید پیش‌نمایش اندروید N ایموجی‌های جدیدی را نیز اضافه کرده که بدون هیچ‌گونه توضیحی تصاویر آن را در پایین مشاهده می‌کنید.

گوگل دومین نسخه پیش‌نمایش اندروید N را عرضه کرد

نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید N هم‌اکنون برای گوشی‌های  Nexus 6، Nexus 5X، Nexus 6P و Nexus 9 به همراه تبلت Pixel C در دسترس است و کاربران می‌توانند آن را دانلود کنند. این آپدیت برای پلیرهای نکسوس نیز در چند روز آینده منتشر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال