دو ساعت هوشمند جدید گوگل با اندروید ور 2 در زمستان عرضه خواهند شد

مدیر فروش سیستم‌عامل اندروید ور، Jeff Chang، بیان کرد که گوگل در سال آینده دو ساعت هوشمند جدید را مبتنی بر سیستم‌عامل این شرکت عرضه می‌کند. او در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که گوگل دو ساعت‌هوشمند جدید را با قدرت سخت‌افزاری بالا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور ۲ عرضه می‌کند و این دو ساعت اولین […]

مدیر فروش سیستم‌عامل اندروید ور، Jeff Chang، بیان کرد که گوگل در سال آینده دو ساعت هوشمند جدید را مبتنی بر سیستم‌عامل این شرکت عرضه می‌کند. او در جدیدترین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که گوگل دو ساعت‌هوشمند جدید را با قدرت سخت‌افزاری بالا مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور ۲ عرضه می‌کند و این دو ساعت اولین ساعت‌های‌هوشمندی خواهند بود که از نسخه‌ی دوم این پلتفرم پشتیبانی می‌کنند.

ساعت‌های جدید شرکت گوگل که پیش از این نیز شایعاتی در مورد آن به گوش می‌رسید قرار است در سه ماهه‌‌ی آینده به صورت رسمی عرضه شوند. هدف اصلی گوگل از عرضه‌ی این ساعت‌ها این است که به کاربران نشان دهد تا گجت‌های پوشیندنی از جمله ساعت‌های‌هوشمند هنوز هم می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد.

مدل‌های جدید ساعت‌هوشمند گوگل با برند گوگل یا پیکسل عرضه نمی‌شوند بلکه شرکتی که در حال تولید آن‌ها است برند خود را بر روی آن‌ها ثبت می‌کند. بنابراین همانند نکسوس‌های قدیمی گوگل، شرکت سازنده که گفته شده پیش از این نیز ساعت‌هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور را تولید کرده برند خود را بر روی ساعت‌ها قرار می‌دهد.

بعد از اینکه گوگل ساعت‌های‌هوشمند جدید خود را روانه بازار کرد، نسخه‌ی دوم سیستم‌عامل اندروید ور برای دیگر ساعت‌ها نیز منتشر شود. این نسخه ویژگی‌های جدیدی را نظیر برنامه‌ی مستقل بدون نیاز به گوشی، پشتیبانی از پرداخت اندروید و سیستم دستیار صوتی گوگل شامل می‌شود.

طبیعتا تمامی ساعت‌های‌هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ور نمی‌توانند نسخه‌ی دوم این سیستم‌عامل را دریافت کنند اما احتمالا ساعت‌های جدیدتر می‌توانند این نسخه را بر روی خود نصب کنند. همچنین سیستم‌ پرداخت اینترنتی اندروید به سخت‌افزار NFC نیازمند است و کمتر ساعتی دارای این قابلیت ارتباطی است. نسخه‌ی دوم ساعت Urbane شرکت ال‌جی دارای ارتباط NFC است و می‌تواند از نسخه‌ی دوم اندروید ور نیز پشتیبانی کند و ساعت‌هایی که قرار است در سال آینده روانه بازار شوند نیز به این ویژگی مجهز می‌شوند.

گوگل که قرار است نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش اندروید ور ۲ را در ماه جاری منتشر کند قابلیت‌های سیستم پرداخت اینترنتی را به همراه دستیار صوتی در این نسخه برای آزمایش قرار می‌دهد. علاوه بر این، گفته می‌شود سیستم پرداخت اینترنتی اندروید بر روی iOS نیز به خوبی کار می‌کند و کاربران اپل نیازی به نگرانی در این زمینه نخواهند داشت.

همان‌طور که گفتیم، قرار است ساعت‌های‌هوشمند جدیدی در سال آینده معرفی شود و تقریبا اکثر این ساعت‌ها با سیستم‌عامل اندروید ور ۲ معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود شرکت‌های مختلف از ساعت‌های جدید خود در رویداد CES رونمایی کند و رویداد MWC‌ نیز می‌تواند مکانی مناسب برای معرفی جدیدترین ساعت‌های‌هوشمند باشد.

در حالی که به نظر می‌رسد بازار ساعت‌های‌هوشمند تفاوت بسیار زیادی با بازار گوشی‌های‌هوشمند دارد، اپل تا حد زیادی با ساعت‌هوشمند خود از بقیه‌ی رقبا پیشی گرفته است. شاید تنها رقیب نزدیک به ساکنان کوپرتینو، شرکت کره‌ای سامسونگ باشد که از سیستم‌عامل اندروید ور استفاده نمی‌کند. شرکت Fitbit نیز در بخش دستبندهای سلامتی از بقیه‌ی رقبا پیشی گرفته و با خرید شرکت Pebble به نظر می‌رسد Fitbit نیز به زودی وارد عرصه‌ی ساعت‌های‌هوشمند خواهد شد. با تمامی موارد گفته شده، به نظر می‌رسد گوگل که حالا بیش از دو سال و نیم بر روی ساعت‌های‌هوشمند و پلتفرم اندروید ور کار می‌کند کمی از سایر رقبا عقب افتاده و مشخص نیست آینده‌ی ساعت‌های‌هوشمند این شرکت و پلتفرم مورد اشاره به چه شکل خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال