خودروهای هوشمند گوگل حالا قادرند تا برای افراد خاطی بوق بزنند

خودروهای بدون راننده‎ی گوگل یقینا به نسبت هر وسلیه‎ی نقلیه‎ی دیگری که در جاده هستند طراحی بی‎خطرتری دارند، ولی اجازه ندهید ظاهر فروتن آن‎‎ها شما را گول بزند، چون اگر برای آن‎ها بوق بزنید، احتمال این وجود خواهد داشت که آن‎ها نیز جواب بوق شما را بدهند. گوگل در تلاش برای شبیه‎تر کردن هوش مصنوعی‎اش […]

خودروهای بدون راننده‎ی گوگل یقینا به نسبت هر وسلیه‎ی نقلیه‎ی دیگری که در جاده هستند طراحی بی‎خطرتری دارند، ولی اجازه ندهید ظاهر فروتن آن‎‎ها شما را گول بزند، چون اگر برای آن‎ها بوق بزنید، احتمال این وجود خواهد داشت که آن‎ها نیز جواب بوق شما را بدهند.

گوگل در تلاش برای شبیه‎تر کردن هوش مصنوعی‎اش به انسان، اعلام کرده‎ که در حال بهبود وضعیت نرم‎افزاری رانندگی خودکار این ماشین‎ها برای قرار دادن قابلیت بوق زدن در آن‎ها است.

با آن‎که تحقق چنین چیزی نظیر آینده‎ای که در سری فیلم‎های ترمیناتور دیده‎ایم فاصله دارد، ولی می‎توان این تفکر را داشت که به زودی شاهد این خواهیم بود که این خودروهای هوشمند قادر به بوق زدن برای سایر رانندگان باشد. به عنوان مثال، در نظر بگیرید که شما در حال لایی کشیدن در جاده و بد رانندگی کردن هستید، پس شایسته‎ی این هستید که برایتان به نشانه‎ی اعتراض، بوق زده شود. گوگل از توانایی بوق زدن این خودرو به عنوان “صدای” این ماشین یاد می‎کند که به منظور هشدار دادن به سایر رانندگان طراحی شده تا به دنبال آن جاده‎ها مکان امن‎تری باشند. این شرکت این چنین توضیح می‎دهد “خودروهای هوشمند ما قصد مودب و ملاحظه‎گر بودن را دارند و تنها زمانی که باعث شوند رانندگی برای افراد مختلف امن‎تر شود، بوق می‎زنند.”

چنین گفته‎ای دقیقا با چیزی که 99 درصد رانندگان در جاده از بوق زدن برداشت می‎کنند، متفاوت است. از بوق معمولا برای نشان دادن خشم، سراسیمگی استفاده می‎شود و موتورسواران از آن برای هشدار دادن به افراد برای از سر راه کنار رفتن استفاده می‎کنند. سابق بر این، صدای بوق این ماشین‎ها درون تنها خودشان شنیده می‎شد، تا داده‎هایی به واسطه‎ی آن در اختیار تیم مهندسی گوگل قرار بگیرد تا توسط آن مشخص کنند که آیا این بوق‎ها در جهت شایسته‎ای استفاده شده بودند یا خیر. به زودی ولی صدای آن‎ها به صورت بلند برای سایر ماشین‎ها نیز شنیده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال