اپل سالانه 700,000 دلار برای حفظ امنیت مدیرعامل اجرایی شرکت، تیم کوک، پرداخت می‌کند!

همیشه افراد بزرگ و مدیران توانمند، در معرض خطر قرار دارند و چیز عجیبی نیست که برای حفاظت از این افراد در محیط‌های عمومی، پول‌های زیادی پرداخت شود. مدیر اجرایی کمپانی بزرگ اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این کمپانی برای حفاظت از مدیرعامل اجرایی خود، هر کاری را انجام می‌دهد. طبق اطلاعات […]

همیشه افراد بزرگ و مدیران توانمند، در معرض خطر قرار دارند و چیز عجیبی نیست که برای حفاظت از این افراد در محیط‌های عمومی، پول‌های زیادی پرداخت شود. مدیر اجرایی کمپانی بزرگ اپل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و این کمپانی برای حفاظت از مدیرعامل اجرایی خود، هر کاری را انجام می‌دهد.

طبق اطلاعات منتشر شده از گزارش مالی شرکت اپل، و بر اساس اطلاعاتی که توسط کمیسیون اوراق بهادار منتشر شده، اهالی کوپرتینو برای حفظ امنیت کامل Tim Cook، سالانه حدود 700,000 دلار (به صورت دقیق، 699,133 دلار) هزینه می‌کنند. این امنیت تنها در محل کار وجود ندارد و حتی محیط خانه و امنیت شخصی وی نیز به صورت کامل توسط سهامداران اپل تامین می‌شود.

خب شاید با خود بگویید که خرج کردن صدها هزار دلار پول به صورت سالانه و تنها برای حفظ امنیت، شاید کار درستی نباشد. اما فکر می‌کنید که تصمیم گرفتن برای ارزشمندترین برند و شرکت دنیا یعنی Apple، کار آسانی است؟ سهامداران اپل معتقدند هزینه کردن برای مدیرعامل شرکتی که سرمایه‌ی خالص آن طبق آخرین برآوردها بیش از 200 میلیارد دلار می‌باشد، کار عاقلانه‌ای است چرا که صدها برابر این هزینه با تصمیمات درست تیم کوک، به حساب اپل باز می‌گردد.

البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که هزینه‌هایی که اپل برای محافظت از مدیرعامل اجرایی خود دارد، نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ بسیار کمتر است! تحقیقاتی که در سال 2014 در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد که سهامداران شرکت آمازون برای تامین امنیت کامل مدیر این شرکت، آقای Jeff Bezos، سالانه 1.6 میلیون دلار خرج می‌کنند. همچنین مدیران Oracle برای حفاظت از خانم Larry Ellison، یکی از موسسین این شرکت، سالانه 1.5 میلیون دلار پول پرداخت می‌کنند. در انتهای این لیست که در سال 2014 منتشر شد نیز نام شرکت FedEx و هزینه‌ی 320,428 دلاری آن به صورت سالانه برای ایمن نگاه داشتن مدیرعامل اجرایی این شرکت، آقای Fred Smith و هزینه‌های 385,606 دلاری به صورت سالانه برای تضمین امنیت مدیر شرکت Warren Buffet به چشم می‌خورد.

با این حساب، تصور می‌کنید که سهامداران شرکت اپل، پول زیادی را برای ارزشمندترین برند دنیا خرج می‌کنند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال