پروتئین بالا در رژیم غذایی ریسک سکته قلبی را افزایش می‌دهد

کسانی که از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده می کنند احتمال سکته قلبی بیشتری دارند. در این رژیم غذایی به دلیل استفاده از کربوهیدرات پایین  و پروتئین بالا که باعث ایجاد پلاک های شریانی، پارگی رگ ها و گرفتگی شریان خواهد شد، ریسک سکته قلبی افزایش می یابد. علت آن نیز مرگ سلول های […]

کسانی که از رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده می کنند احتمال سکته قلبی بیشتری دارند. در این رژیم غذایی به دلیل استفاده از کربوهیدرات پایین  و پروتئین بالا که باعث ایجاد پلاک های شریانی، پارگی رگ ها و گرفتگی شریان خواهد شد، ریسک سکته قلبی افزایش می یابد. علت آن نیز مرگ سلول های ایمنی بدن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از slashgear، بر اساس تحقیقات دانشگاه واشنگتن با اینکه رژیم های با پروتئین بالا مزیت هایی نیز دارد اما خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش خواهد داد. در این تحقیقات پروتئین را عامل بسیاری از مشکلات از جمله آسیب به کلیه ها و خطر بیماری ها قلبی دانسته اند. طبق تحقیقات انجام گرفته بر روی حیوانات و انسانها، پروتئین های موجود در این رژیم ها باعث تشکیل بی رویه پلاک های ناپیدار خواهد شد. این پلاک ها خطر پارگی عروق را نیز در پی خواهند داشت.

افزایش پروتئین در رژیم غذایی سلولهای ایمنی ماکروفاژ را نیز نابود می کنند. محققان طی تحقیقات بر روی دو دسته از موش ها با رژیم غذایی متفاوت متوجه شدند که رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث از بین رفتن سلول های ایمنی خواهد شد که عمده وظیفه این سلول ها جلوگیری از گرفتگی عروق است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال