احتمالا باتری‌های توخالی بتوانند کلید پروژه تایتان شرکت اپل باشند

مدت زمان زیادیست که شایعات در مورد تلاش اپل برای توسعه‌ی خودرویی هوشمند موسوم به پروژه تایتان در حال انتشار است. هر چند هیچ‌گاه اطلاعاتی رسمی از سوی اپل در این زمینه منتشر نشده اما شکی نیست که اپل واقعا در حال توسعه خودرویی الکتریکی و هوشمند می‌باشد. آخرین اطلاعات در این مورد نیز از […]

مدت زمان زیادیست که شایعات در مورد تلاش اپل برای توسعه‌ی خودرویی هوشمند موسوم به پروژه تایتان در حال انتشار است. هر چند هیچ‌گاه اطلاعاتی رسمی از سوی اپل در این زمینه منتشر نشده اما شکی نیست که اپل واقعا در حال توسعه خودرویی الکتریکی و هوشمند می‌باشد. آخرین اطلاعات در این مورد نیز از سوی وب‌سایت کره‌ای با نام ETNews منتشر که مدعی شده باتری‌های توخالی می‌توانند کلیدی برای علنی شدن پروژه تایتان شرکت اپل باشد.

احتمالا زمانی که شما گوشی‌هوشمند و یا لپتاپ خود را شارژ می‌کنید، به گرم شدن دستگاه خود توجه کرده‌اید. این موضوع کاملا طبیعیست و زمانی که باتری‌ها شارژ نشوند، خنک خواهند شد. حال اگر این باتری‌ها در زمان شارژ شدن باز هم خنک بمانند، علاوه بر افزایش کارایی آنها، گرمای اضافی نیز تولید نخواهد شد. اخیرا نیز باتری‌های توخالی جدیدی معرفی شده‌اند که می‌تواند چنین نقشی داشته باشد. در واقع زمانی که شما از یک باتری توخالی استفاده کنید، این باتری با شارژ شدن، خنک باقی خواهد ماند و دیگر نیازی به سیستمی جداگانه برای خنک کردن باتری‌ها نبوده و باتری‌ها، خود خنک باقی می‌مانند.

علاوه بر این، این موضوع می‌تواند این اطمینان را به مهندسین بدهد که باتری‌های توخالی، گرمای بیش از حد مجاز را تولید نکرده و حتی احتمال منفجر شدن آنها نیز وجود نخواهد داشت چرا که اگر قرار باشد خودروهای الکتریکی به باتری مجهز شوند، هیچ‌گاه این اتفاق نباید بیفتد. جالب است بدانید که طبق ادعای این وب‌سایت کره‌ای، این باتری‌های توخالی که اپل قصد دارد از آنها استفاده کند، توسط یک شرکت کره‌ای که تنها 20 کارمند دارد، در حال توسعه و تولید می‌باشد. هر چند، نامی از این کارخانه آورده نشده، اما وب‌سایت McRumors پس از مدت کوتاهی و با انجام تحقیقاتی، اعلام کرده که احتمالا شرکت Orange Power، طرف قرارداد شرکت اپل باشد.

هر چند ما نیز همچون شما نام این شرکت را تا کنون نشنیده‌ایم! اما اگر این خبر حقیقت داشته باشد، می‌توانیم خودروی هوشمند اپل و پروژه تایتان را یک قدم نزدیک‌تر به واقعیت ببینیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال