مقایسه: دوربین آیفون 6 اس در مقایسه با دوربین سایر آیفون‌های اپل چگونه عملکردی دارد؟

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نسل جدید آیفون‌های اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، بهره‌گیری از دوربین جدید و پیشرفته‌ای است که عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. مدیر Camera+، Lisa Bettany برای کاربرانی که مایل‌اند در خصوص تفاوت عکس‌های دوربین آیفون جدید با نسل‌های قبلی خودش اطلاع پیدا کنند، عکس‌هایی […]

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های نسل جدید آیفون‌های اپل یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، بهره‌گیری از دوربین جدید و پیشرفته‌ای است که عکس‌هایی با کیفیت 12 مگاپیکسل را ثبت می‌کند. مدیر Camera+، Lisa Bettany برای کاربرانی که مایل‌اند در خصوص تفاوت عکس‌های دوربین آیفون جدید با نسل‌های قبلی خودش اطلاع پیدا کنند، عکس‌هایی یکسان و از یک صحنه مشترک توسط آیفون‌های اولیه تا آیفون 6 اس گرفته و آن‌ها را کنار یکدیگر قرار داده و مقایسه‌ انجام داده است.

iphonecomparison

برای مثال در تصویر بالا، توسط آیفون اولیه با آیفون 6 اس، از مدادهای رنگی عکس ماکرو گرفته‌شده و بین آن‌ها مقایسه انجام داده است.‌ این مقایسه نشان‌دهنده چگونگی عملکرد دوربین هر یک از آیفون‌ها در یک صحنه ماکرو است.

چنانچه در این تصویر مشاهده می‌کنید به‌خوبی می‌توان بهبود عکس‌های ماکرو گرفته‌شده توسط آیفون را با گذشت سال‌ها به‌خوبی درک نمود.

iPhone-Comparison-Download-1 iPhone-Comparison-Download

در این سال‌ها همچنین دوربین آیفون بهبودهایی در زمینه گرفتن تصاویر در نور کم را هم به ارمغان آورده است. (تصویر مشاهده شده برش‌های یکسانی از یک صحنه کامل هستند)

iPhone-Comparison-Download-2 iPhone-Comparison-Download-4

همان‌گونه که در تصاویر نیز واضح است، آیفون 6 اس در دقت رنگ و همچنین در کاهش نویز تصویربرداری پرتره نیز بهبودهایی داشته است. در تصویر پایین تفاوت شارپنس در هنگام بزرگنمایی تصویر بر روی قرنیه چشم کاملاً قابل مشاهده است.

iPhone-Comparison-Download-3

Bettany چنین اعلام کرده است که دلیل برگزیدن دوربین آیفون 6 اس به‌عنوان بهترین دوربین در میان آیفون‌های تولیدشده اپل از ابتدا تا به امروز را می‌توان بهره‌گیری از سنسور بهبودیافته، نرم‌افزار به‌روزشده و چیپست جدید A9 اپل در آیفون 6 اس دانست.

وی همچنین افزود که کاهش سرعت فوکوس خودکار و همچنین مشاهده بهبودهایی در دقت رنگ، جزئیات و شارپنس به‌خوبی قابل لمس است، این امر به خصوص در عکاسی در نور کم بیشتر نمود داشته است.

لازم به ذکر است که Bettany یک موزه شخصی از آیفون‌های اپل برای خود ایجاد کرده و از سال 2011 تاکنون هرسال شاهد چنین مقایسه‌ای بین این آیفون‌ها هستیم. پیش از این نیز مقایسه‌ای مشابه را برای آیفون‌های 4S، 5 و 6 انجام داده بود. برای مشاهده مجموعه کامل مقایسه‌های Bettany می‌توانید به وبلاگ آن مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال