فروش نا امیدکننده‌ی One M9 سبب شده HTC، بدترین “آوریل” خود در شش سال گذشته را داشته باشد!

امروز صبح آمار جالبی از سوی HTC و میزان درآمدش منتشر شد که نشان می‌دهد درآمد این شرکت در ماه آوریل، 38.6 درصد کمتر از ماه آوریل سال گذشته می‌باشد. همین موضوع سبب شد تا تحلیلگران، فروش کم پرچم‌دار این شرکت، One M9 را هدف قرار دهند، تلفنی که با فروش بالایش در سه ماهه‌ی […]

امروز صبح آمار جالبی از سوی HTC و میزان درآمدش منتشر شد که نشان می‌دهد درآمد این شرکت در ماه آوریل، 38.6 درصد کمتر از ماه آوریل سال گذشته می‌باشد. همین موضوع سبب شد تا تحلیلگران، فروش کم پرچم‌دار این شرکت، One M9 را هدف قرار دهند، تلفنی که با فروش بالایش در سه ماهه‌ی اول سال جاری، سبب شده بود شرکت HTC بیشترین درآمد و بهترین Q1 (سه ماهه‌ی اول سال) را از سال 2011 تا کنون داشته باشد. با این‌وجود، شرکت HTC اعلام داشته که آوریل امسال، بدترین آوریل شش سال گذشته‌ی این شرکت تایوانی بوده است.

درآمد ماه جاری اچ‌تی‌سی، چیزی در حدود 439.95 میلیون دلار بوده که در مقایسه‌ی آن با ماه آوریل سال گذشته که 719.24 میلیون دلار بوده، به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. حتی درآمدهای اچ‌تی‌سی به نسبت ماه مارس 2015 نیز 32.26 درصد کمتر شده که میزان بسیار بالایی به حساب می‌آید. طی گزارشی، یک تحلیلگر ناشناس که در مرکز مشاوره و تحقیق امنیت یوناتا مشغول به کار است، اعلام داشته که فروش گوشی‌هوشمند One M9 در ماه آوریل، تنها 4.5 میلیون دستگاه بوده که میزان آن به نسبت فروش 8 میلیونی One M8 در سال گذشته، حدود 43.75 درصد کاهش پیدا کرده و حتی فروش آن، از گوشی‌هوشمند One M7 (که همه آن را با نام HTC One می‌شناسیم) در آوریل سال 2013 نیز با فروش 7 میلیون دستگاه، 35.71 درصد پایین‌تر بوده. احتمالا در ماه می، فروش شرکت HTC بیشتر از گذشته می‌شود چرا که تلفن‌های هوشمند +One E9 و +One M9 عرضه خواهند شد.

البته این تمام موضوع نیست. این تحلیلگر ناشناس، در ادامه توضیح داده که احتمالا HTC، مشکلات چیپ Snapdragon 810 را دست کم گرفته و داغ شدن بیش از حد این چیپ، می‌تواند یکی از دلایلی باشد که اپراتورهای تلفن‌های همراه، کمتر به دنبال سفارش این گوشی‌هوشمند باشند. از سوی دیگر، سامسونگ نیز با چیپ قدرتمند Exynos 7420 خود، نظر بسیاری از افراد را به سوی خود جلب کرده و با فروش بسیار بالایی که دارد، سبب شده تا یکی از مدیران اجرایی سامسونگ از امیدواری سامسونگ به فروش بیش از 70 میلیون دستگاه از گوشی‌های هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 edge خبر دهد.

پیشتر شرکت تایوانی HTC، درآمد 1.5 میلیارد تا 1.7 میلیارد دلاری را برای این شرکت در سه ماهه‌ی دوم سال 2015 پیش‌بینی کرده بود و حالا، یکی از تحلیلگران KGI Bank، معتقد است هنوز این شرکت، به میزانی حداقلی از این پیش‌بینی رسیده و شاید چنین درآمدی، هرگز در انتظار اچ‌تی‌سی نباشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال