مشخصات فنی نکسوس اچ‌تی‌سی با نام Marlin لو رفت

به تازگی خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی جدید شرکت اچ‌تی‌سی با نام مستعار Sailfish در خبرگزاری درز کرده بود. این گوشی جدید که از دسته نکسوس‌های بعدی خواهد بود قرار است اواخر سال میلادی کنونی به بازارهای فروش عرضه گردد. اما در کنار آن جالب است بدانید که وب‌سایت Android Police مشخصات […]

به تازگی خبرها و شایعات بسیار زیادی در مورد مشخصات فنی گوشی جدید شرکت اچ‌تی‌سی با نام مستعار Sailfish در خبرگزاری درز کرده بود. این گوشی جدید که از دسته نکسوس‌های بعدی خواهد بود قرار است اواخر سال میلادی کنونی به بازارهای فروش عرضه گردد. اما در کنار آن جالب است بدانید که وب‌سایت Android Police مشخصات فنی یک گوشی جدید، تولید شده توسط شرکت اچ‌تی‌سی را به نمایش گذاشته است که فعلا با نام جایگزین Marlin شناخته می‌شود. احتمال می‌رود نمونه اخیر از جمله گوشی‌های سطح بالای بازار باشد؛

در بخش زیر شاهد نمایش مشخصات فنی گوشی جدید اچ‌تی‌سی با اسم رمز Marlin هستیم:

– تراشه چهار هسته‌ای شرکت کوالکام

– نمایشگر 5.5 اینچی امولد با دقت QHD (برابر با 2560×1440 پیکسل)

– وجود درگاه USB-C

– دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

– حسگر اثر انگشت خلفی گوشی

– میزان حافظه رم چهار گیگابایت

– باتری با ظرفیت 3450 میلی‌آمپر ساعت

– بلندگوهای پرقدرت تحتانی گوشی

– نسخه‌های 32 و 128 گیگابایتی (میزان حافظه داخلی)

– نسخه 4.2 بلوتوث

موارد ذکر شده در بالا همان چیزی است که از یک گوشی هوشمند پرچمدار جدید انتظار می‌رود. برای این گوشی، وب‌سایت منبع Android Police نام دقیق هیچ گونه تراشه‌ای از شرکت کوالکام را ذکر نکرده است. اما حدس زده می‌شود که این تراشه همان اسنپدراگون 820 یا اسنپدراگون 821 باشد. از طرفی به احتمال بسیار زیاد این تراشه در پایان فصل پاییز قرار خواهد بود بر روی گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شود. پس باید حداقل تا آن روز انتظار کشید.

تصاویر زیر مربوط به گوشی اچ‌تی‌سی 10 می‌باشند:

اگر تمامی موارد ذکر شده به حقیقت بپیوندد به این نتیجه خواهیم رسید که گوشی‌های جدید Sailfish و Marlin اچ‌تی‌سی در باب مشخصات فنی کاملا یکسان و مشابه خواهند بود. تنها در میزان ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری است که در این دو دستگاه اختلاف‌هایی دیده خواهد شد. البته در این میان شرکت گوگل نیز از این موضوع سود بسیار خوبی را خواهد کرد زیرا همیشه کاربرانی هستند که علاقه به گوشی‌هایی با نمایشگر کوچکتر داشته و از این رو می‌توانند در کنار کار کردن با یک گوشی کوچکتر، عملکرد سخت‌افزاری قوی و مناسبی را نیز در اختیار داشته باشند. قبلا شرکت‌های مختلف همیشه بر روی گوشی‌هایی با ابعاد کوچکتر خود، مشخصات فنی بسیار ضعیف یا قدیمی را قرار می‌دادند که این دسته از کاربران واقعا در این زمینه با مشکلات بزرگی روبه‌رو بودند. در حقیقت این که یک گوشی هوشمند، نمایشگری کوچکتر داشته باشد نباید به این معنا باشد که از قدرت سخت‌افزاری یا مشخصات فنی ضعیف‌تری برخودار است.

در مورد گوشی هوشمند Sailfish اچ‌تی‌سی و مشخصات فنی آن نیز باید گفت که این دستگاه از یک نمایشگر 5.0 اینچی امولد با دقت فول اچ‌دی به همراه یک تراشه چهار هسته‌ای، میزان حافظه رم چهار گیگابایت، باتری با ظرفیت 2770 میلی‌آمپر ساعت، میزان حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی، دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، درگاه USB-C و همچنین حسگر اثر انگشت خلفی گوشی برخودار خواهد بود.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد ظاهر این گوشی‌های هوشمند در فضای مجازی درز پیدا نکرده است. علاوه بر آن ممکن است این دو گوشی هر کدام ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشند که در این جا به آنها اشاره نشده است. وب‌سایت Android Police در این مورد این طور اضافه می‌کند که زبان طراحی هر دو گوشی نسبتا یکسان خواهد بود. این به آن معنا خواهد بود که در این دو گوشی، همانند گوشی‌های هوشمند آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس، شاهد طراحی یکسان و تنها تغییر در ابعاد خواهیم بود. دو دستگاهی که تنها در مقیاس و ابعاد آنها تغییر ایجاد شده است.

تنها با نگاهی به مشخصات فنی این دو گوشی به سادگی می‌توان فهمید که قرار است نکسوس‌های جدید گوگل با ویژگی‌های مشابهی وارد بازار شوند. البته تا زمانی که این دو گوشی در لیست گوشی‌های هوشمند مقرون به صرفه قرار داشته باشند، می‌توان از آنها به عنوان نمونه‌های برتر در سال 2016 نام برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال