تصاویر جدید منتشرشده از اچ‌تی‌سی وان A9 شباهت بیش‌ازحد آن به آیفون اپل را روایت می‌کنند

تاکنون شایعات و گزارشات متعددی پیرامون گوشی‌هوشمند اچ‌تی‌سی Aero که با نام وان A9 شناخته می‌شود نیز منتشر شده است؛ اما هیچ‌کدام از شکل و طراحی آن صحبت خاصی نکرده‌اند. حالا ظاهراً تصاویر جدیدی منتسب به این دستگاه اچ‌تی‌سی توسط لو دهنده معروف توییتری @onleaks منتشر شده است که در آن‌ها نحوه طراحی و شکل […]

تاکنون شایعات و گزارشات متعددی پیرامون گوشی‌هوشمند اچ‌تی‌سی Aero که با نام وان A9 شناخته می‌شود نیز منتشر شده است؛ اما هیچ‌کدام از شکل و طراحی آن صحبت خاصی نکرده‌اند. حالا ظاهراً تصاویر جدیدی منتسب به این دستگاه اچ‌تی‌سی توسط لو دهنده معروف توییتری @onleaks منتشر شده است که در آن‌ها نحوه طراحی و شکل و شمایل گوشی به‌خوبی قابل رؤیت است. آنچه در این تصاویر به‌خوبی قابل مشهود است و در نگاه اول متوجه آن می‌شویم، شباهت بیش از حد آن به آیفون 6 و آیفون 6 اس اپل است.

همان‌گونه که پیش از این عنوان شده بوده، این گوشی دارای بدنه‌ای فلزی بوده که در بالا و پایین قاب پشتی آن، بند‌های آنتن دیده می‌شود. لبه‌های آن دارای انحنا بوده که زیبایی خاصی به دستگاه داده و احتمالاً هنگام در دست قرار گرفتن آن، احساس خوبی به کاربر منتقل خواهد کرد.

در لبه سمت راست، یک دکمه تنظیم صدای نسبتاً دراز به همراه دکمه پاور سرسخت الگو دار قرار گرفته و در سمت چپ دستگاه، دو درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه میکرو‌اس‌دی به چشم می‌خورد. لبه پایین گوشی که بیشتر آن را شبیه به آیفون نشان می‌دهد، میزبان حفره‌های اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری هدست، میکروفون و پورت میکرو یواس‌بی است. همچنین دوربین پشتی A9 دارای یک حلقه فلزی برجسته است که نظیر آن را در دوربین آیفون 6 دیده بودیم.

به‌جز تغییر جزئی در اشکال و جای پورت‌ها و حفره‌های، سایر اجزای گوشی شباهت بسیار نزدیکی با آیفون‌ 6 دارد که می‌توان از آن به‌عنوان آیفون ارزان قیمت بازار اندروید نام برد. دوربین آن در وسط قرار گرفته به جای اینکه گوشه سمت چپ باشد، دکمه هوم بیضی مانند است به‌جای اینکه گرد باشد و حفره‌های اسپیکر هم بجای اینکه کاملاً گرد باشند کمی مربعی شکل هستند. شاید اچ‌تی‌سی در این رابطه ادعا کند که اپل تولید گوشی‌های فلزی مستطیل شکل با گوشه‌ها و لبه‌های گرد را انحصاراً به‌نام خود ثبت نکرده است؛ اما با این حال نمی‌تواند شباهت بسیار نزدیک آن را با آیفون اپل منکر شود. به لطف قرارداد 10 ساله اپل با اچ‌تی‌سی، این دو شرکت با هم توافق کرده‌اند که اگر غیر از این بود، احتمالاً شاهد طرح شکایت اپل از اچ‌تی‌سی و کشاندن آن به دادگاه بودیم.

اچ‌تی‌سی به‌تازگی دوران رکود اقتصادی را پشت سر گذاشته و امید دارد تا با عرضه A9 بتواند به رقابت بازگردد. شاید A9 شبیه آیفون باشد، اما قطعاً قیمت آن مانند آیفون نخواهد و ممکن است همین مورد یکی از برگه‌های برنده اچ‌تی‌سی باشد. بر اساس گزارش انتظار می‌رود که اچ‌تی‌سی از این گوشی که عنوان شده میان رده خواهد بود، طی یک مراسم مجازی، 20 اکتبر رونمایی کند.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال