MWC 2015: بالاخره پس از شایعات فراوان، HTC One M9 معرفی شد!

پرچمدار جدید شرکت HTC، یکی از خبرسازترین تلفن‌های هوشمند در ماه‌های اخیر بوده که توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. این گوشی که در ادامه‌ی موفقیت‌های HTC One (در سال 2013) و One M8 (در سال 2014) معرفی شده است، دارای پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌هایی بوده است که در ادامه به آنها اشاره […]

پرچمدار جدید شرکت HTC، یکی از خبرسازترین تلفن‌های هوشمند در ماه‌های اخیر بوده که توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرده است. این گوشی که در ادامه‌ی موفقیت‌های HTC One (در سال 2013) و One M8 (در سال 2014) معرفی شده است، دارای پیشرفت‌ها و بهینه‌سازی‌هایی بوده است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

طراحی بدنه‌ی ام9 شاهد تغییرات جزئی بوده و میتوان گفت تغییر اساسی در آن نمیبینیم. نمایشگر LCD یا اندازه‌ی 5 اینچ و رزولوشن فول اچ دی، مانند ام8 روی آن باقی مانده است و احتمالا فقط شاهد بهبود کیفیت نمایش رنگ و کنتراست در پنل جدید خواهیم بود.

از طرفی همانطور که در شایعات نیز به آن اشاره شده بود، چیپست استفاده شده در وان ام9، جدیدترین و قدرتمندترین چیپ از سری اسنپدراگون شرکت کوالکام، یعنی Snapdargon 810 با 8 هسته‌ی 64 بیتی می‌باشد. چیزی که همه انتظار دارند، در یک تلفن هوشمند پرچمدار، شاهد حضورش باشند.

4 هسته ی قدرتمند Cortex-A57 با کلاک 2.0 گیگاهرتز برای کارهای سنگین و 4 هسته ی کم مصرف Cortex-A53 برای مصارف عادی و روزمره، در این چیپست کارهای پردازشی این گوشی را برعهده دارند. پردازش گرافیکی این چیپست نیز به چیپ Qualcomm Adreno 430 که یکی از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده‎های گرافیکی به شمار می‌رود، سپرده شده تا کسانی که اهل بازی‌های سه بعدی و سنگین هستند، احساس کمبود نکنند.

حافظه رم درنظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند نیز شاهد تغییر بوده و از 2 گیگابایت در دو مدل قبلی، به 3 گیگابایت حافظه LPDDR4 ارتقا پیدا کرده است.

اما یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که شرکت HTC از زمان معرفی اولین مدل این سری (یعنی HTC One 2013) بر روی آن تاکید داشت، سنسور خاص و توان آن برای ثبت تصاویری با کیفیت بالا بود. اما حالا چیزی که در M9 می‌بینیم، یک سنسور 20 مگاپیکسلی از شرکت توشیبا است که در پشت گوشی و در یک قاب مربعی شکل (به جای دایره در مدل‌های قبلی) قرار گرفته است و سنسور 4 مگاپیکسلی معروف اچ تی سی، این بار به جلوی گوشی منتقل شده تا کاربران ام9 بتوانند بهترین و با کیفیت‌ترین سلفی‌ها را ثبت کنند.

حافظه‌ی داخلی نیز ظاهرا با ظرفیت 32 گیگابایت و قابل ارتقا از طریق کارت حافظه MicroSD با حداکثر ظرفیت 128 گیگابایت عرضه خواهد شد.

منبع تغذیه این تلفن هوشمند، یک باتری غیرقابل تعویض 2840 میلی آمپری خواهد بود که ظرفیت آن نسبت به مدل قبلی، حدود 10 درصد افزایش داشته و امیدواریم این افزایش ظرفیت، باعث افزایش عمر باتری تلفن هوشمند نیز بشود.

این تلفن هوشمند همچنین به اندروید 5.0 با رابط کاربری جدید اچ تی سی یعنی Sense 7 مجهز خواهد شد تا کاربران تجربه‌ی تازگی، زیبایی و امکانات را در کنار قدرت بالای سخت افزاری‌اش بچشند.

گفتنی است، براساس شایعات موجود این تلفن هوشمند بزودی و با قیمت 650 دلار (مانند مدل قبلی) به فروش خواهد رسید که قیمتی بسیار مناسب برای یک تلفن هوشمند رده بالا می باشد.

متاسفانه هنوز جزئیات بیشتری از این تلفن هوشمند به دستمان نرسیده است، اما درصورت وجود اخبار جدید، حتما آن را به اطلاع همراهان تک نیوز خواهیم رساند، پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال