هدست واقعیت مجازی هوآوی به صورت رسمی معرفی شد؛ کلون‌ هدست سامسونگ

دیگر آن زمانی که می‌گفتند شرکت‌ سامسونگ محصولات خود را از روی محصولات شرکت اپل کپی می‌کند به اتمام رسیده است؛ این‌روزها اکثر شرکت‌های تکنولوژی ایده‌های خود را از دیگر شرکت‌ها می‌گیرند و همان ایده‌ها را به شکلی مناسب‌تر پیداه می‌کنند. هوآوی به صورت رسمی از هدست واقعیت مجازی خود برای گوشی‌های‌هوشمندش معرفی کرده است […]

دیگر آن زمانی که می‌گفتند شرکت‌ سامسونگ محصولات خود را از روی محصولات شرکت اپل کپی می‌کند به اتمام رسیده است؛ این‌روزها اکثر شرکت‌های تکنولوژی ایده‌های خود را از دیگر شرکت‌ها می‌گیرند و همان ایده‌ها را به شکلی مناسب‌تر پیداه می‌کنند. هوآوی به صورت رسمی از هدست واقعیت مجازی خود برای گوشی‌های‌هوشمندش معرفی کرده است که اگر نام و لوگوی این شرکت را از روی هدست برداریم ممکن است با هدست شرکت سامسونگ اشتباه بگیریم!

این هدست که Huawei VR نام گرفته است برای گوشی‌های Mate 9, P9 و P9 Plus درنظر گرفته شده است. همانند هدست Gear سامسونگ در سمت راست این هدست نیز تاچ‌پدی تعبیه شده تا کاربران بتوانند به وسیله‌ی این تاچ‌پد در محیط‌ برنامه‌های واقعیت مجازی به انجام کار خود بپردازند. لنزهای قرار گرفته در این هدست به راحتی تنظیم می‌شوند و برای اینکه چشم کاربران اذیت نشوند از فیلتر ضد رنگ آبی نیز استفاده شده است. کسانی که بر روی چشم‌های خود عینک می‌زنند باتوجه به اینکه این هدست برای آن‌ها کوچک خواهد بود نمی‌توانند از هدست واقعیت مجازی هوآوی استفاده کنند.

huawei-vr-headset-engadget-

این هدست دارای میدان دید 95 درجه‌ای است که از هدست سامسونگ کمتر است. از آن‌جایی که این هدست از گوشی‌های Mate 9, P9 و P9 Plus استفاده می‌کند طبیعتا دارای تصاویری با کیفیت کمتری نسبت به هدست واقعیت مجازی سامسونگ خواهد بود چراکه گوشی‌های هوآوی از رزولوشن فول‌اچ‌دی و گوشی‌های سامسونگ از روزولشن QHD برخوردار هستند.

به گفته‌ی هوآوی این هدست از صدای سه‌بعدی برای درک بهتر محیط استفاده می‌کند. بنابراین هدست واقعیت مجازی هوآوی به اولین هدست گوشی‌های‌هوشمند تبدیل شده که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. البته هدست سامسونگ نیز با داشتن برنامه‌ی MilkVR از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. هوآوی برای این هدست بیش از 4هزار فیلم، 40 بازی و 350 تصویر پاناروما به صورت کاملا رایگان عرضه کرده است.

هوآوی هنوز قیمت رسمی و تاریخ عرضه‌ی آن را مشخص نکرده است اما طبیعتا برای اینکه بتواند از سامسونگ موفق‌تر عمل‌کند، این هدست باید قیمتی کمتر از 99 دلار داشته باشد.