هوآوی از انتشار نسخه دوم سیستم عامل هارمونی خبر داد؛ آغاز پروژه OpenHarmony

هواوی نسخه دوم سیستم عامل هارمونی را عرضه کرده و اعلام کرده است این سیستم عامل قرار است روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال نصب شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی اعلام کرد اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی این کمپانی در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. […]

هواوی نسخه دوم سیستم عامل هارمونی را عرضه کرده و اعلام کرده است این سیستم عامل قرار است روی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه در سال نصب شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هواوی اعلام کرد اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل هارمونی این کمپانی در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد. سیستم عامل هارمونی یک سیستم‌عامل انحصاری شرکت هواوی است که بعد از تحریم این شرکت از سوی دولت ایالات متحده عرضه شده بود. در حال حاضر نسخه دوم این سیستم عامل نیز منتشر شده است. همچنین نسخه SDK آن نیز برای تلویزیون ها، ساعت های هوشمند و سیستم های سرگرمی خودرو نیز عرضه خواهد شد. نسخه بتای سیستم عامل هارمونی در ماه دسامبر و در ابتدا وارد بازار چین خواهد شد. هوآوی در بیانیه ای اعلام کرده است نسخه متن باز سیستم عامل هارمونی نیز به عنوان پروژه OpenHarmony آغاز شده و چیزی هم رده با پروژه متن باز اندروید خواهد بود.

همچنین هواوی از پروژه HMS Core 5.0 جزئیاتی را بیان کرده که در آن ۱۲ هزار API در هفت سرویس منتشر خواهد شد. این اکوسیستم app قرار است از ۹۶۰۰۰ برنامه و بیش از ۱.۸ میلیون توسعه‌دهنده پشتیبانی کند. هواوی اعلام کرده است در برنامه‌های آتی قرار است سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل هارمونی را وارد بازار کند. البته تمام این تعداد سیستم عامل بر روی دستگاه های این کمپانی نصب نخواهد شد. معاون بخش نرم‌افزاری این شرکت اعلام کرده است که نیمی از سیستم عامل مورد نظر توسط دیگر تولید کنندگان عرضه خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال