نکسوس 6P رسما رونمایی شد: صفحه‌نمایش 5.7-اینچی و چیپست اسنپ‌دراگون 810

حالا یک سال از زمان عرضه و معرفی نسل قبلی از گوشی‌هوشمند نکسوس 6 می‌گذرد و ما شاهد اولین همکاری گوگل و هوآوی با یکدیگر هستیم. دقایقی پیشگوگل به صورت رسمی از محصول مشترک خود و ال‌جی، نکسوس 5X رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی نکسوس 6P که برای اولین‌بار در محصولات سری نکسوس […]

حالا یک سال از زمان عرضه و معرفی نسل قبلی از گوشی‌هوشمند نکسوس 6 می‌گذرد و ما شاهد اولین همکاری گوگل و هوآوی با یکدیگر هستیم. دقایقی پیشگوگل به صورت رسمی از محصول مشترک خود و ال‌جی، نکسوس 5X رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی نکسوس 6P که برای اولین‌بار در محصولات سری نکسوس از بدنه‌ای تمام‌فلزی بهره‌ می‌برد، رسیده است. بر خلاف نامی که این گوشی‌هوشمند دارد، صفحه‌نمایش این محصول 5.7-اینچ اندازه داشته و ضخامت آن نیز تنها 7.3 میلی‌متر (حدود 3 میلی‌متر کمتر از نکسوس 6) می‌باشد.

در واقع هوآوی و گوگل قصد داشته‌اند تا این فبلت خود را در مقابل پرچم‌داران بزرگ سایر شرکت‌ها قرار داده و محصول خود را با صفحه‌نمایشی کوچکتر معرفی کنند. اندازه‌ی کلی این گوشی‌هوشمند، 159.4×77.8×7.3 میلی‌متر اعلام شده و همچنان خک شاهد به‌کارگیری صفحه‌نمایشی با پنل AMOLED با رزولوشن 1440×2560 در نکسوس جدید هستیم. همچنین قرارگیری اسپیکرها در قسمت جلویی گوشی، با طراحی دوباره همراه بوده و سبب شده شکل ظاهری گوشی کمی جذاب‌تر از قبل شود.

gsmarena_003

سازندگان از یک سنسور 12.3-مگاپیکسلی برای سنسور پشتی این گوشی با گشودگی f/2.0 بهره برده‌ و در کنار آن نیز از یک فلاش دوگانه LED کمک گرفته‌اند تا مشکلی از بابت ثبت تصاویر در نور کم، وجود نداشته باشد. همچنین باید اشاره کنیم که دوربین پشتی این گوشی قادر به ضبط ویدئو با کیفیت بالای 2160p نیز می‌باشد. دوربین سلفی گوشی هم همانند بسیاری از محصولات بازار، به سنسوری 8-مگاپیکسلی با گشودگی f/2.4 مجهز شده و شاید نتوان نکته‌ی چندان قابل توجهی را در آن پیدا کرد.

اما موضوع دیگری که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته، قرارگیری اندروید 6.0 مارشمالو به صورت پیش‌فرض بر روی این گوشی و همچنین سنسور اسکنر اثر انگشت می‌باشد چرا که با معرفی این گوشی، حالا راه برای معرفی محصولات سایر شرکت‌ها با پشتیبانی از این سیستم‌عامل باز شده است. بر خلاف بسیاری از محصولات بازار (همچون محصولات اپل) که سنسور اسکنر اثر انگشت آنها در قسمت جلویی گوشی قرار گرفته، این سنسور در نکسوس 6P، در قسمت پشتی گوشی دیده می‌شود.

gsmarena_002

یکی از ویژگی‌های جذاب اندروید مارشمالو، Doze نام دارد که وظیفه‌ی آن، ذخیره‌ی انرژی در حالت آماده‌باش و همچنین کاهش مصرف برق در گوشی می‌باشد. در کنار این موضوع، خود این گوشی نیز نسبت به نکسوس 6 و نکسوس 5X، از باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت 3540 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. همچنین با وجود تکنولوژی جدید کوآلکام حالا امکان شارژ بدون سیم برای محصولات فلزی نیز امکان‌پذیر شده و شارژ نکسوس 6P نیز از طریق کابل USB Type-C انجام می‌شود. در این مورد، گوگل ادعا کرده که کاربران تنها با 10 دقیقه شارژ کردن گوشی خود، می‌توانند تا 7 ساعت از آن استفاده کنند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

همانطور که انتظار می‌رفت، نکسوس 6P به نسخه‌ی ویرایش‌شده 2.1 از چیپ Snapdragon 810 مجهز شده تا برای اجرای بازی‌های مختلف در صفحه‌نمایش QHD این گوشی نسبت به نکسوس 6 (که از چیپ Snapdragon 805 بهره می‌برد)، مشکلی وجود نداشته باشد. گوگل به 3 گیگابایت حافظه‌ی رم برای محصول خود نیز اتکا کرده و قدرت بالای آن را با همین شرایط، تضمین کرده است.

gsmarena_001

در مورد حافظه‌ی داخلی نیز گوگل سعی کرده تا انتخاب برای کاربران راحت باشد. به همین جهت، نکسوس 6P در سه مدل 128، 64 و 32 گیگابایتی، به ترتیب با قیمت‌های 500، 550 و 650 دلار در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و متاسفانه، خبری از وجود درگاه کارت حافظه‌ی microSD نیز در این کارت نیست. طبق تصویر اصلی نیز این محصول قرار است در 4 رنگ مختلف عرضه گردد که البته در حال حاضر رنگ طلایی، مخصوص کاربران کشور ژاپن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال