Huawei P8 از تراشه‌ی جدید Kirin 935 استفاده خواهد کرد

تا این لحظه تصور بر این بود که گوشی‌هوشمند Huawei P8 به تراشه‌ی Kirin 930 مجهز خواهد شد چرا که هوآوی، اطلاعات زیادی را در مورد این تراشه در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اما اطلاعات جدیدی در مورد پرچم‌دار جدید این کمپانی چینی منتشر شده که نشان می‌دهد هوآوی قصد دارد از تراشه‌ی قدرتمندتر Kirin 935 استفاده […]

تا این لحظه تصور بر این بود که گوشی‌هوشمند Huawei P8 به تراشه‌ی Kirin 930 مجهز خواهد شد چرا که هوآوی، اطلاعات زیادی را در مورد این تراشه در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. اما اطلاعات جدیدی در مورد پرچم‌دار جدید این کمپانی چینی منتشر شده که نشان می‌دهد هوآوی قصد دارد از تراشه‌ی قدرتمندتر Kirin 935 استفاده نماید.

اینطور که مشخص شده، تفاوت زیادی میان چیپ‌های Kirin 930 و Kirin 935 وجود نداشته و این چیپ جدید نیز از یک پردازنده‌ی 8 هسته‌ای (CPU) همچون Kirin 930 در کنار یک پردازشگر گرافیکی (GPU) قوی‌تر بهره می‌برد تا توانایی رقابت با پرچمداران دیگر در Huawei P8 وجود داشته باشد.

سی‌پی‌یو تراشه‌ی Kirin 930 از چهار هسته‌ی پردازشگر Cortex A53 و چهار هسته‌ی پردازشگر Cortex A57 که البته عملکرد آن نیز بهبود پیدا کرده، استفاده می‌کند و چنین چیزی، در تراشه‌ی Kirin 935 نیز دیده خواهد شد، اما مسئله‌ای که وجود دارد، افزایش توان پردازشگر گرافیکی این تراشه می‌باشد که سبب می‌شود مصرف باتری آن بالاتر برود. البته از این دید می‌توان به این قضیه نگاه کرد که کسانی که این محصول را خریداری می‌کنند، از قدرت بالاتری بهره‌مند خواهند شد اما اینکه هوآوی چه برنامه‌ای برای کاهش مصرف برق تراشه‌ی Kirin 935 دارد، هنوز مشخص نشده است. البته اطلاعاتی در مورد دوربین این گوشی‌هوشمند نیز منتشر شده که نشان می‌دهد هوآوی برای دوربین پشتی پرچم‌دار خود، از سنسور 13 مگاپیکسلی IMX278 شرکت سونی استفاده کرده است.

گوشی‌هوشمند Huawei P8 در تاریخ 15 آوریل (26 فروردین) و در طی مراسمی در شهر لندن، معرفی خواهد شد و یک هفته بعد از آن نیز کاربران می‌توانند این محصول جدید را در بازار تلفن‌های همراه خریداری نمایند. امید زیادی به معرفی نسخه‌ی Lite از گوشی Huawei P8 که پیشتر نیز تصاویر آن را منتشر ساختیم، وجود دارد اما این موضوع هنوز قطعی نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال