هواوی با بودجه دولتی ساخت یک شبکه تراشه خودکفا را آغاز می‌کند

طبق گزارش بلومبرگ هواوی قصد دارد با دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و با کمک دولت یک شبکه تراشه خودکفا بسازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحریم‌های ایالات متحده مانع از دستیابی هواوی به جدیدترین تراشه‌ها شده است. به همین دلیل هواوی قصد دارد یک شبکه تراشه خودکفا با هدف دور زدن […]

طبق گزارش بلومبرگ هواوی قصد دارد با دور زدن تحریم‌های ایالات متحده و با کمک دولت یک شبکه تراشه خودکفا بسازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تحریم‌های ایالات متحده مانع از دستیابی هواوی به جدیدترین تراشه‌ها شده است. به همین دلیل هواوی قصد دارد یک شبکه تراشه خودکفا با هدف دور زدن تحریم‌های ایالات متحده توسعه دهد.

این شرکت برای انجام این پروژه از صندوق سرمایه‌گذاری دولتی شهر شنژن استفاده خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ این شبکه تراشه خودکفا می‌تواند به هواوی کمک کند تا علاوه بر دسترسی به دیگر شرکت‌های تولید کننده از جمله شرکت SiCarrier به ساخت ماشین‌های لیتوگرافی نیز بپردازد. از این رو برخی از پتنت‌های شرکت SiCarrier نیز به هواوی انتقال داده شده است. همچنین برخی از مهندسان این شرکت نیز با هدف همکاری بهتر بین حقوقی و SiCarrier به محل کار هواوی منتقل شده‌اند.

در این گزارش بلومبرگ مدعی شد هواوی ساخت تراشه کایرین ۹۰۰۰ اس توسط شرکت چینی SMIC را با کمک چندین کارمند سابق شرکت هلندی ASML انجام داد. این تراشه هم اکنون در گوشی‌های میت ۶۰ میت ۶۰ پرو و میت ۶۰ پرو پلاس استفاده شده است. در حال حاضر فرایند ساخت تراشه در هواوی نسبت به انواع تراشه‌های پیشرفته بازار حدود ۵ سال عقب‌تر است و هواوی قصد دارد با تلاش‌های کنونی این فاصله را به کمترین حد ممکن برساند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال