فروش محصولات هوآوی افزایش ولی حواشی سود این شرکت کاهش یافت

پس از اپل و سامسونگ، سومین تولیدکننده‎ی بزرگ گوشی‎های هوشمند در دنیا شرکت هوآوی است. سال گذشته، این شرکت موفق به فروش در حدود 140 میلیون دستگاه گوشی در بازارهای ایالات‎متحده و دیگر بازارهای غربی شده است. حتی با آن‎که درآمد این شرکت به نسبت سال گذشته با افزایش 32 درصدی روبرو شده، افزایش سودعملیاتی […]

پس از اپل و سامسونگ، سومین تولیدکننده‎ی بزرگ گوشی‎های هوشمند در دنیا شرکت هوآوی است. سال گذشته، این شرکت موفق به فروش در حدود 140 میلیون دستگاه گوشی در بازارهای ایالات‎متحده و دیگر بازارهای غربی شده است. حتی با آن‎که درآمد این شرکت به نسبت سال گذشته با افزایش 32 درصدی روبرو شده، افزایش سودعملیاتی تنها به مقدار 04 درصد بوده است.  این آمار به نظر نشان می‎دهد که این شرکت یک نوع کاهش در حواشی سود را تجربه می‎کند. و محض اطمینان بایستی گفت که حواشی سود در سال 2016 با 3 درصد کاهش به 9 درصد رسیده بود.

دلیل این افت الزاما به دلیل قیمت‎های پایین‎تر گوشی‎های همراه نیست. در واقع، بخش تولید محصولات برای بازار مصرف‎کننده‎ی هوآوی را بایستی مقصر دانست. این بخش معمولا به نسبت بخش‎هایی که در خدمت تولید محصولات شرکتی هستند، حواشی سود پایین‎تری دارند. معمولا این قضیه اهمیتی ندارد، ولی در سال 2016 (به لطف فروش بالای گوشی‎های هوشمند)، کسب و کار مصرف‎کننده‎ی این برند چینی از درآمد 75.1 میلیارد دلاری این شرکت سهم بیشتری برد.

این روند اگر هوآوی گوشی‎های هوشمند بیشتری وارد بازارهای آمریکا و سایر کشورهای غربی کند، احتمالا ادامه می‎یابد. ما یقینا شاهد این خواهیم بود که هوآوی برای عرضه‎ی گوشی‎های خود در تمامی نقاط دنیا به تلاش خود ادامه می‎دهد چون این شرکت به گفته‎ی مدیرعامل آن یعنی آقای ریچارد یو قصد دارد تا سال 2021 به برترین تولیدکننده‎ی گوشی‎های هوشمند در دنیا تبدیل شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال