رشد موفقیت آمیز هواوی در چین و ادامه کاهش فروش آیفون

گوشی‌های تاشو در چین از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از دلایل اصلی رکود فروش آیفون در چین عدم عرضه گوشی‌های تاشو از این برند است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش سه ماهه اول ۲۰۲۴ که توسط اپل منتشر شده است ۳۰ درصد از درآمد این شرکت به بازار […]

گوشی‌های تاشو در چین از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از دلایل اصلی رکود فروش آیفون در چین عدم عرضه گوشی‌های تاشو از این برند است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق گزارش سه ماهه اول ۲۰۲۴ که توسط اپل منتشر شده است ۳۰ درصد از درآمد این شرکت به بازار چین تعلق دارد. البته اکنون این شرکت با کاهش ۱۳ درصدی درآمد در بازار چین مواجه شده و ادامه دار بودن این وضعیت می‌تواند ضربه سنگین مالی به سهام بازار این شرکت وارد کند. یکی از عوامل اصلی رکود فروش در بازار چین رشد دنباله‌دار هواوی و عملکرد ضعیف اپل در ارائه گوشی‌های دارای نوآوری بوده است.

یک منبع آگاه در ایکس نظرات مختلفی را از تحلیلگران در مورد رکود فروش آیفون در چین منتشر کرد. مینگ چیکو از تحلیلگران بازار اپل نیز پیش از این اعلام کرده بود بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند در چین علاقمند به استفاده از گوشی‌های تاشو هستند. بسیاری از شرکت‌های چینی نیز برای تولید انبوه گوشی‌های تاشو با یکدیگر رقابت می‌کنند تا بتوانند این گوشی‌ها را با سخت‌افزارهای پیشرفته عرضه کنند. زیرا کاربران چینی محصولات دارای نوآوری را جذاب تر از گوشی‌های آیفون می‌دانند. شرکت‌هایی نظیر هواوی با توجه به نیازها و خواسته‌های مصرف کنندگان می‌توانند به فروش آیفون و در کنار آن سیاست‌ها و خط مشی های اپل صدمه بزند.

شرکت هواوی به عنوان رقیب اپل نیز با مسائلی نظیر تولید تراشه توسط شرکت SMIC مواجه است. تراشه‌های این شرکت از نوع ۵ نانومتری بوده و ساخت آن‌ها تا ۵۰ درصد گرانتر از هزینه ساخت آنها در شرکت TSMC خواهد بود. همچنین استفاده از این تراشه با فناوری ۵ نانومتری می‌تواند گوشی‌های بعدی هواوی را گران‌تر کند. بنابراین ممکن است در آینده گوشی‌های هواوی دارای مزیت قیمتی نسبت به آیفون نباشند. احتمالاً ویدا پایان سال ۲۰۲۴ گوشی جدید عرضه خواهد کرد و ممکن است تا آن زمان بازار چین به نفع اپل تغییر کرده باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال