مشخصات چیپست‌های جدید Kirin هوآوی لو رفتند، نکسوس بعدی از این چیپست‌ها استفاده می‌کند؟

چیپست‌هایی که شرکت هوآوی معمولا وارد گوشی‌های خود می‌کند توسط خود شرکت ساخته می‌شوند و معمولا هم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. بر خلاف چیپست‌های اینتل و Qualcomm، چیپست‌های هوآوی از نظر گرافیکی ضعیف عمل می‌کنند و با توجه به استفاده از تکنولوژی ARM در بعضی مواقع دارای لگ زیادی می‌باشند. البته این مشکلات به زودی با معرفی سه چیپست جدید توسط هوآوی رفع می‌شود و به نظر می‌رسد این کمپانی چینی دست به تغییراتی بزند.

چیپست‌هایی که شرکت هوآوی معمولا در گوشی‌های خود استفاده می‌کند، توسط خود شرکت ساخته می‌شوند و معمولا هم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. بر خلاف چیپست‌های اینتل و Qualcomm، چیپست‌های هوآوی از نظر گرافیکی ضعیف عمل می‌کنند و با توجه به استفاده از تکنولوژی ARM بدون بهینه سازی، در بعضی مواقع دارای لگ زیادی می‌باشند. البته این مشکلات به زودی با معرفی سه چیپست جدید توسط هوآوی رفع می‌شود و به نظر می‌رسد این کمپانی چینی دست به تغییراتی در آنها خواهد زد.

سه چیپست قدرت‌مند هوآوی به نام‌Kirin و شماره‌های 940،930 و 950 به زودی معرفی می‌شوند. مشخصات این چیپست‌ها دقایقی پیش لو رفته و این مشخصات پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهند. اما قبل از این که به خودتان بگویید که چیپست‌های هوآوی برای من کاربردی ندارند این را بدانید که هوآوی قرار است نسل بعدی نکسوس را در اختیار بگیرد و سازنده‌ی نکسوس بعدی شود. پس این چیپست‌ها مهم‌تر از چیزی می‌باشد که فکرش را می‌کردید.

در ابتدا نگاهی به اولین چیپست یعنی Kirin 930 می‌اندازیم که با توجه به استفاده‌ی آن ها در هوآوی P8 و همچنین Mediapad X2 برای ما آشناتر بنظر می آید. این چیپست به چهار هسته‌ی Cortex A53 و هسته‌ی A57 با توان پردازشی حداکثر 2 گیگاهرتز‌ مجهز شده است. پردازنده گرافیکی استفاده شده بر روی این چیپست ARM Mali T628 بوده که آن چنان قدرت‌مند نیست اما می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کاربران باشد. این چیپست سنسور‌های دوربین را تا 32 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت فول اچ دی را فراهم می‌کند.

از ویژگی‌های مهم چیپست دوم ارتقای سنسور‌های موجود از i3 به i7 می‌باشد. ( سنسور‌های ذکر شده را با پردازنده‌های اینتل اشتباه نگیرید). این ارتقا باعث می‌شود تا سنسورها دقیق‌تر عمل کرده و امنیت آن‌ها نیز بیشتر شود. چیپست دوم هوآوی با ارتقای هسته های A57 به A72 با توان پردازشی 2.2 گیگاهرتز و همچنین پشتیبانی از رم LPDDR4 بسیار قدرت‌مند تر از چیپست اول بنظر می‌آید. گرافیک به کار رفته در این چیپست نیز Mali T860 بوده که عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین از قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت 4K پشتیبانی می کند.

در نهایت چیپست سوم هوآوی با پشتیبانی از سنسور دوربین تا 42 مگاپیکسل و قابلیت ارتباطی Cat. 10 LTE به همراه گرافیک پیشرفته‌تر Mali T880  کمی از چیپست دوم نیز قدرتمندتر است. اگر این شایعات درست باشند، تمامی این چیپست‌ها تا پایان سال میلادی به ترتیب در بهار، تابستان و پاییز معرفی می‌شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال