فضولات انسانی می‌تواند به عنوان سوخت در موتور جت مورد استفاده قرار بگیرد

یک شرکت انگلیسی برای سوخت جت از مدفوع انسان استفاده کرده است. این سوخت جت میتواند به عنوان یک سوخت کاملاً غیر فسیلی از فضولات انسانی با قابلیت دسترسی دائم ساخته شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت انگلیسی فایرفلای گرین فیولز با همکاری کارشناسان دانشگاه کران فیلد تلاش کرد تا سوختی […]

یک شرکت انگلیسی برای سوخت جت از مدفوع انسان استفاده کرده است. این سوخت جت میتواند به عنوان یک سوخت کاملاً غیر فسیلی از فضولات انسانی با قابلیت دسترسی دائم ساخته شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت انگلیسی فایرفلای گرین فیولز با همکاری کارشناسان دانشگاه کران فیلد تلاش کرد تا سوختی را توسعه دهد که در آن تا ۹۰ درصد کمتر از سوخت‌های کنونی کربن دارد. آزمایش‌های انجام گرفته روی سوخت جدید نشان می‌دهد توسعه محصول جدید مشابه با سوخت استاندارد جت است.

در حال حاضر این شرکت برای تولید سوخت از شرکت‌های فاضلاب در بریتانیا استفاده کرده است. فرایند توسعه این سوخت به نام مایع سازی گرمابی فرایندی است که در آن زباله‌های مایع به لجن یا نفت خام تبدیل می‌شوند. طبق ادعای این شرکت شدت کربن در این فرایند حدود ۷.۹۷ گرم دی اکسید کربن به ازای هر مگاژول است. در حالی که در تولید سوخت جت کنونی شدت کربن ثبت شده بین ۸۵ تا ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر مگاژول است.

طبق گفته این شرکت مواد آلی برای تبدیل به سوخت‌های فسیلی به سال‌ها و بلکه میلیون‌ها سال زمان نیاز دارند. در حالی که با استفاده از ابتکار این شرکت می‌توان تنها در عرض چند روز زباله‌های انسانی را به سوخت تبدیل کرد. در حال حاضر دستیابی به تولید کربن خنثی یک هدف طولانی مدت در صنعت هوایی منصوب شده و بسیاری از رهبران در اروپا و ایالات متحده برنامه‌ریزی‌هایی را برای دستیابی به آن انجام دادند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال