پیش‌بینی: فروش تبلت‌های هیبریدی تا سال 2020 حدود 30 درصد افزایش خواهد یافت

با اینکه چندی پیش بود که شرکت بین‌المللی داده‌ها (IDC) در مورد میزان فروش محصولات مبتنی بر ویندوزفون، گزارشی منتشر و آینده‌ای چندان مناسبی را پیش روی این سیستم‌عامل و این محصولات مشاهده نکرد، اما پیش‌بینی‌های انجام شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که آینده‌ی تبلت‌های هیبریدی (تبلت‌هایی با قابلیت جدا و متصل شدن کیبورد […]

با اینکه چندی پیش بود که شرکت بین‌المللی داده‌ها (IDC) در مورد میزان فروش محصولات مبتنی بر ویندوزفون، گزارشی منتشر و آینده‌ای چندان مناسبی را پیش روی این سیستم‌عامل و این محصولات مشاهده نکرد، اما پیش‌بینی‌های انجام شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که آینده‌ی تبلت‌های هیبریدی (تبلت‌هایی با قابلیت جدا و متصل شدن کیبورد به آن‌ها همانند محصولات سرفیس‌بوک یا سرفیس پرو مایکروسافت) می‌توانند در آینده فروش خوبی داشته باشند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که نرخ رشد فروش تبلت‌های هیبریدی تا سال 2018 تا 2.1 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و با اینکه در سال جاری این تبلت‌ها تنها 16 درصد از سهم بازار تبلت‌ها را در اختیار خود دارند، اما تا سال 2020 این میزان می‌تواند به 31 درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس صحبت‌هایی که مدیر ارشد اجرایی شرکت iCorps Technologies، آقای مایک هَدلی داشته، سال آینده می‌تواند سالی فوق‌العاده برای این دسته از محصولات باشد چرا که کاربران به محصولات سبک و با اندازه‌های کوچک‌تر نیاز دارند. همچنین آن‌ها دوست دارند که محصولی که به دست می‌گیرند، انعطاف‌پذیری بالایی داشته و بتواند تمامی نیازهای آنان را برطرف سازد. شاید همین موضوع بتواند یکی از دلایل موفقیت بسیار بالای سرفیس پرو 4 مایکروسافت باشد چرا که این تبلت نسبت به دیگر محصولات بازار، از پایداری بالاتری برخوردار است. البته نمی‌توان از وجود ویندوز 10 نیز چشم‌پوشی کرد و شاید بسیاری از سازندگان تلاش داشته باشند تا بتوانند تبلتی  با این سبک و سیاق را عرضه کنند، چرا که این تبلت با اکوسیستم مایکروسافت همخوانی بسیار زیادی دارد.

همین‌طور باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که عرضه شدن تبلت‌هایی همچون سرفیس پرو، می‌تواند iPad شرکت اپل را در رقابتی جدی به چالش بکشد. هر چند این گزارش مشخص نکرده که در صورت موفق شدن این دسته از محصولات در بازار تبلت‌ها، چه تاثیری متوجه فروش کامپیوترهای خانگی خواهد شد. یکی از دلایلی که این موضوع را ذکر کردیم، این است که در برخی از مدرسه‌ها، دیگر لپتاپ‌ها و کامپیوترهای قدیمی مورد استفاده قرار نگرفته و مدیران در حال جایگزین کردن محصولات جدیدتر هستند که این تبلت‌های هیبریدی می‌توانند از بهترین انتخاب‌های آن‌ها باشند. پیش‌تر نیز در مدرسه‌ی عمومی Aiken County شاهد استفاده از محصولات سرفیس مایکروسافت و حتی دست‌بند هوشمند این شرکت یعنی Microsoft Band بوده‌ایم.

اما آیا واقعاً این دسته از محصولات می‌توانند جای کامپیوترهای سنتی را بگیرند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال