سامسونگ با کاهش سود تلفن‌های هوشمند و تلویزیون، تولید قطعات خودرو را پیش می‌گیرد

در مقطع فعلی سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها داشته و شاید بتوان این کمپانی را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در این زمینه تلقی کرد. اما در دنیایی که شرکت‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت، نوآوری‌های بی‌بدیلی دارند، تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بتواند موقعیت خویش را حفظ کند. بر اساس […]

در مقطع فعلی سامسونگ عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها داشته و شاید بتوان این کمپانی را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در این زمینه تلقی کرد. اما در دنیایی که شرکت‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت، نوآوری‌های بی‌بدیلی دارند، تضمینی وجود ندارد که سامسونگ بتواند موقعیت خویش را حفظ کند.

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط خبرگزاری The Korean Times منتشر شده، مدیران سامسونگ از این موضوع آگاهی کامل داشته و از همین حالا برای روبه‌رو شدن با این موضوع آماده هستند. طبق گفته‌های یکی از مدیران سامسونگ نیز هم‌اکنون زمینه‌های جانشین زیادی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پیش روی سامسونگ قرار دارد که در صورت کاهش سود، سامسونگ از آنها استفاده خواهد نمود.

اما چرا ممکن است سامسونگ بخواهد وارد دنیای خودروها و تولید قطعات آنها شود؟ شایعات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند این موضوع را تایید کنند. علاوه بر این، اخیرا شایعه‌ای جدید مبنی بر تلاش سامسونگ برای خریداری شرکت Magneti Marelli به ارزش 3 میلیارد دلار که یکی از قطعه‌سازان بزرگ در دنیای خودروها می‌باشد، در حال انتشار است. هر چند، هنوز این موضوع به صورت رسمی توسط سامسونگ تایید نشده است.

ورود سامسونگ به بازار خودروها می‌تواند سود بسیار زیادی را برای این شرکت به همراه داشته و حتی تکنولوژی‌های پیشرفته سامسونگ را به کلیدی برای موفق شدن در این صنعت تبدیل سازد. سامسونگ می‌تواند علاوه بر تولید قطعات، با دیگر شرکت‌ها برای در اختیار قرار دادن تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته خود همکاری کند. البته باید توجه داشته باشیم که این تنها سامسونگ نیست که به فکر ورود به دنیای خودروها افتاده، بلکه پیشتر رقبای این شرکت یعنی گوگل، خودروهای بدون سرنشین خود را تولید کرده و اپل نیز قصد دارد خودروی هوشمند خود را تا سال 2020 وارد بازار کند.

همچنین این روزها اطلاعات زیادی مبنی بر ملاقات نایب رئیس شرکت سامسونگ، آقای Lee Jae-yong با شرکت فیات‌کرایسلر (صاحب شرکت Magneti Marelli) منتشر شده که نشان می‌دهد واقعا سامسونگ به دنبال برنامه‌ای خاص می‌باشد. همچنین قرار است Jae-yong با مدیران شرکت‌های فورد، ب‌ام‌و و تویوتا نیز ملاقات داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که شاید در مورد آن اطلاعی نداشته باشید، این است که در حال حاضر سامسونگ، 19.9 درصد از سهام شرکت Renault Samsung Motors را نیز در اختیار دارد. هر چند این شرکت به ویرایش و بازطراحی محصولاتی که رنو تولید می‌کند، مشغول است و نمی‌توان آن را یک خودروساز در نظر گرفت.

البته به یاد داشته باشید که حتی اگر سامسونگ بخواهد شرکت Magneti Marelli را نیز خریداری کند، به این زودی‌ها نمی‌توانیم شاهد ورود سامسونگ به بازار خودروها باشیم چرا که هنوز سامسونگ هیچ دانشی در طراحی خودروها و قطعات نداشته و همین موضوع می‌تواند این شرکت را در صورت انجام جرکتی اشتباه، در وضعیت بسیار بدی قرار دهد. نباید فراموش کرد که در دنیای خودروها، شرکت‌های بسیار بزرگی هستند که با دانش 100 ساله، در این حوزه فعالیت دارند و جدال با آنها، کار فوق‌العاده سختی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال