دود سیگار علاوه بر ریه تاثیر بیشتری روی پوست انسان ها دارد

محققان دانشگاه کالیفرنیا در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند دود سیگار و نیکوتین تاثیر زیادی روی پوست انسان ها دارد و نیاز نیست تنها وارد ریه آنها شود تا بتواند آسیب برساند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون تصور می شد دود سیگار می ‌تواند برای فرد استفاده کننده و افرادی که […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند دود سیگار و نیکوتین تاثیر زیادی روی پوست انسان ها دارد و نیاز نیست تنها وارد ریه آنها شود تا بتواند آسیب برساند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون تصور می شد دود سیگار می ‌تواند برای فرد استفاده کننده و افرادی که دود آن را استنشاق می کنند مضر باشد اما اکنون تیمی از زیست‌شناسان دانشگاه کالیفرنیا ریورساید در تحقیقی جدید مشخص کردند تاثیر نیکوتین و دود سیگار روی پوست انسان ها بیش از حد تصور است و نیاز نیست این ماده سرطان زا برای آسیب تنها وارد ریه شود. به طوری که حتی در صورت وجود دود سیگار در مکان‌هایی در طول ۲۴ ساعت گذشته نیز باعث آسیب دیدگی پوست انسان ها خواهد شد.

 جیوانا پوزولوس، از محققان این پژوهش در مورد آن میگوید: در این تحقیق مشخص شد تماس پوستی با نیکوتین امکان بهبود زخم را مختل خواهد کرد. همچنین میتواند باعث افزایش حساسیت به عفونت‌های پوستی شود و یا استرس اکسیداتیو در سلول های پوستی ایجاد کند.

همچنین محققان در تحقیق خود روی خطرات THS یا دودی که روی سطوح می نشیند و یا مایع ریخته شده از سیگار الکترونیکی نیز بررسی‌هایی انجام دادند. آنها برای تشخیص این آسیب ها از مدل سه بعدی اپیدرم پوست استفاده کردند و آن را با هدف درک نحوه تاثیر نیکوتین محیطی به مدت ۲۴ ساعت در معرض میزان مشخصی از این ماده قرار دادند. به گفته آنها تنها پس از گذشت یک روز آسیب سلولی مشاهده شد. همچنین در این آزمایش مشخص شد در صورت قرارگیری در معرض THS در زمان کوتاه، ماندگاری قابل توجهی مشاهده نمی شود و به علت اینکه پوست قابل ترمیم است می تواند پس از تعامل موقت خود را ترمیم کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال