مقایسه و بررسی 3 پرینتر چاپ فوری برتر در عرصه عکاسی

اگر شما هم خواستار پرینت گرفتن از عکس‌های گوشی هوشمند خود هستید، هم اکنون به یک دستگاه چاپ فوری نیازمندید. از زمانی که شرکت Polaroid اقدام به ساخت دوربین‌هایی با قابلیت چاپ فوری عکس کرد، مدت زیادی گذشته است و بسیاری از برندها، استانداردهای خود را تغییر دادند. هم اینک دستگاه هایی طراحی شده است که به کاربر اجازه […]

اگر شما هم خواستار پرینت گرفتن از عکس‌های گوشی هوشمند خود هستید، هم اکنون به یک دستگاه چاپ فوری نیازمندید. از زمانی که شرکت Polaroid اقدام به ساخت دوربین‌هایی با قابلیت چاپ فوری عکس کرد، مدت زیادی گذشته است و بسیاری از برندها، استانداردهای خود را تغییر دادند. هم اینک دستگاه هایی طراحی شده است که به کاربر اجازه پرینت فوری عکس‌ها از حافظه گوشی هوشمندش را تنها با انتخاب چند گزینه، می‌دهد. انتخاب نوع این دستگاه‌ها بستگی به اولویت‌های شما دارد؛ قابل حمل بودن آن، سریع‌تر بودن در چاپ عکس یا کیفیت عکس‌های خروجی دستگاه.

 instantprintersedited-2
Polaroid Zip Canon Selphy Fujifilm Instax
ابعاد (اینچ) 2.9×0.9×4.7 5x4x2.4 4×1.6×4.8
وزن (گرم) 187 816 255
پشتیبانی از سیستم عامل‌های Android, iOS Android, iOS, Windows Android, iOS
هزینه هر پرینت 0.48 دلار 0.33 دلار 0.87 دلار
ظرفیت کاغذ 36 برگ 10 برگ
ابعاد کاغذ (اینچ) 2×3 2.1×3.4 و 4×6 2.4×1.8
زمان پرینت 79 ثانیه 54 ثانیه 19 ثانیه
قیمت 129.99 دلار 129.99 دلار 199.99 دلار








قابل حمل‌ترین : Polaroid Zip

اگر قصد خرید پرینتری با چاپ فوری را دارید، شاید بخواهید که قابل حمل بودن، یکی از ویژگی‌های آن باشد یا حداقل ابعاد کوچکی داشته باشد. در این سطح، Selphy کنون به دلیل ابعاد بزرگ و وزن بسیار زیاد نسبت به دو دستگاه دیگر، به سادگی حذف خواهد شد.

با حذف نماینده شرکت کنون، Instax از شرکت فوجی فیلم و Zip از شرکت پولاروید باقی می‌مانند. هر دوی آنها به راحتی در کوله پوشتی جا شده و وزن زیادی را هم متحمل شما نمیکنند. اما در نبرد شانه به شانه، Zip پیروز خواهد بود. Instax مانند دستگاهی خارج از دور می‌ماند. همانند مانیتور CRT می‌باشد که منتظر جایگزین شدن با یک پنل کم ضخامت است!

instantprintersedited

سریع‌ترین : Fujifilm Instax

هر 3 پرینتر در زمانی نزدیک به یک دقیقه، عکس‌های خود را بطور کامل چاپ می‌کنند. اما Instax در زمانی کمتر از 20 ثانیه این کار را انجام می‌دهد. زمانی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم مربوط به مدت زمانی می‌شود که برای چاپ عکس، کلید Print بر روی گوشی هوشمند را فشرده و عکس مورد نظر شما به طور کامل چاپ می‌شود (به آن معنا که زمان انتخاب عکس یا ویرایش آن لحاظ نشده است).

البته پرینتر Zip نیز به طور اعجاب آوری بسیار کند است. اگرچه این دستگاه از دو پرینتر دیگر جدیدتر می‌باشد. Selphy کنون نیز نزدیک به یک دقیقه برای چاپ یک عکس به زمان نیاز خواهد داشت.

بنابراین، Instax پیروز این میدان خواهد بود. ولی با کمی تخفیف، زیرا برخلاف نماینده‌های کنون و پولاروید، عکس‌های چاپ شده توسط Instax تا مدت زمانی چند دقیقه‌ای قابل رویت نمی‌باشند و شما مجبور خواهید بود تا مدت زمانی را برای ظاهر شدن عکس (همانند عکس دوربین‌های قدیمی) منتظر بمانید.

instantprintersedited-4

بهترین کیفیت : Canon Selphy

ساخت پرینتری کوچک که بتواند بین دو دستتان جای بگیرد و همچنین کیفیت مناسبی داشته باشد، مطمئنا آسان نخواهد بود. شاید به همین خاطر بوده است که کمپانی کنون، کیفیت عکس‌های خروجی در Selphy را فدای دیگر موارد همچون اندازه کاغذ استاندارد دیگر پرینترها نکرده است. اگرچه ابعاد کاغذ عکس‌های کنون به شکلی است که داخل کیف پول بدرستی جای نمی‌گیرد، اما مطمئنا کنون سلفی به بهترین شکل، نیازهای شما را برآورده خواهد کرد.

بدترین کیفیت عکس مربوط به Instax فوجی فیلم می‌شود که بسیار ناامید کننده ظاهر شد. عکس‌های خروجی از آن بسیار تار بوده و رنگ‌ها ترکیب خوبی ندارند. البته در بعضی موارد، در مود نوستالژیک، تصاویر خوبی ظاهر می‌شود. اما برای بسیاری از مردم، کیفیت عکس‌های چاپ شده، حتی ارزشِ هزینه‌ی کاغذِ عکسِ خریداری شده را هم ندارد.

کیفیت عکس‌ها در پرینتر Zip، راضی کننده بوده و مقدارِ میانگینی بین دو دستگاه قبلی می‌باشد. عکس‌ها روشن و واضح بوده اما در بعضی مواقع، دچار نویز می‌شود. البته این تمام آن چیزی است که از یک پرینتر بسیار کوچک انتظار می‌رفت.

instantprintersedited-8

ارزان‌ترین : Canon Selphy

قبل از اظهار نظر در مورد قیمت پرینتر،  هزینه هر پرینت و دفعاتی که نیاز به پرینت دارید، نیز مسئله مهمی می‌باشد. چون ممکن است بعد از چاپ تعدادی زیادی عکس، هزینه‎های پرینت برای شما به سرعت بالا رود.

در بین سه پرینتر مورد نظر، Canon Selphy، بطور کلی (هرینه پرینتر و هزینه‌های چاپ) ارزانتر و به صرفه‌تر است. هزینه 33 سنت در هر پرینت با سلفی کنون از هرینه کاغذ پرینتر Zip (کاغذ آن از نوع Zink می‌باشد) کمتر است و بیشتر از آن دو، هزینه‎ چاپ Instax است که تقریبا دو برابر Zip می‌باشد. این هزینه‌ها را با هزینه‌های چاپ عکس در فروشگاه‌ها و مکان‌های ظاهر‎کننده عکس مقایسه کنید (تقریبا بین 15 تا 17 سنت). مطمئنا چاپ عکس با این سه دستگاه برای شما گران تمام خواهد شد. اما اگر قصد لذت بردن از چاپ عکستان در همان لحظه را دارید، این سه دستگاه برای شما مناسب و ارزنده خواهد بود.

با تمام این تفاسیر، بنظر شما، کدامیک از ویژگی‎های کیفیت، سرعت، قابل حمل بودن و قیمت (هرینه‌ها) می‎تواند برای خرید یک پرینتر چاپ فوری عکس، مهم‌تر باشد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال