حجم ترانزیت بین‌المللی داده‌های کشور پنج برابر افزایش یافت

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: رتبه جهانی ایران در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات صعود کرده و به رتبه ۹۲ رسیده است. به گفته واعظی، از جمله اهداف 3 سال گذشته، استفاده از فناوری‌های کارآمد و مقرون به صرفه در کنار دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است، بر این اساس […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: رتبه جهانی ایران در حوزه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات صعود کرده و به رتبه ۹۲ رسیده است.

به گفته واعظی، از جمله اهداف 3 سال گذشته، استفاده از فناوری‌های کارآمد و مقرون به صرفه در کنار دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است، بر این اساس ارتباط‌‌‌رسانی به ۲۵ هزار روستا افزایش ۴ برابری تولید محتوای دیجیتال و نیز دسترسی پرسرعت به اطلاعات از اقداماتی بود که در این بازه زمانی انجام شد. افزایش ۵ برابری تولید محتوای داخلی و افزایش قابل ملاحظه فعالیت‌های پژوهشی در این بخش از جمله اهداف 5 سال آینده ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد یورویی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جمله برنامه دولت ایران در 5 سال آینده دانست که یک چهارم آن توسط دولت و سه چهارم توسط بخش خصوصی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در ارتباطات شرق و غرب، تصریح کرد: ایران با استفاده از امکانات ترانزیتی پیشرفته و تعدد مرزهای آبی و خشکی، می‌تواند مسیر ترانزیت ارتباطی را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر از شرق به غرب فراهم کند.

واعظی با بیان اینکه امکانات ایران در حوزه انتقال دیتا و پهنای باند می‌تواند دیدگاه اپراتورهای بزرگ را  نسبت به ایران تغییر دهد، گفت: ایران با توجه به همسایگی با ۱۶ کشور در خشکی و آب، چهارراه ترانزیت ارتباطی منطقه خواهد بود و از آنجایی که ترانزیت دیتا هم اکنون به عنوان یک آورده در میان کشورهای دنیا مطرح است می‌تواند به توسعه ایران کمک بزرگی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: حجم ترانزیت بین‌الملل ایران طی سه سال اخیر به ۵ برابر افزایش یافته است که این مقدار فعلی تا یک و نیم سال آینده به ۴ برابر افزایش خواهد یافت.

وی استفاده از تکنولوژی برتر و جذب سرمایه گذاری در جهت بهبود خدماتICT   را از جمله برنامه‌های مدنظر دانست و گفت: بر اساس اطلاعات اتحادیه جهانی مخابرات طبق ارزیابی‌های سال گذشته رتبه ایران در توسعه ICT که در ابتدای دولت ۱۱۷ بود به رتبه ۹۲ تغییر یافته است که این نشان از توسعه این بخش دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال