مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی در کشور کاهش یافت

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، از کاهش میزان مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی در سه سال گذشته خبر داد و شبکه ملی اطلاعات را بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان دانست. وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات دیگر حرف و تبلیغ نیست. این شبکه حرف نیست بلکه اقدام و […]

محمود واعظی، وزیر ارتباطات، از کاهش میزان مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی در سه سال گذشته خبر داد و شبکه ملی اطلاعات را بستری پاک و امن برای رفع نیازهای مردم در داخل کشور با قیمت ارزان دانست.

وی تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات دیگر حرف و تبلیغ نیست. این شبکه حرف نیست بلکه اقدام و عمل است و در روزهای گذشته و در تمام مراسم بخش خصوصی و دانشگاهی در این زمینه گزارش ارائه دادند و به این موضوع اذعان کردند که اقبال مردم به افزایش استفاده از محتوای داخل و ترافیک داخلی نشان دهنده این واقعیت است.

واعظی با اشاره به توسعه تلفن همراه به نسل‌های ۳ و ۴ گقت: امروزه تلفن همراه کاربرد دیگری یافته است. به همین دلیل کارهای مقدماتی در زمینه دولت همراه شروع شده و به خوبی پیش می‌رود. به نحوی که با رونمایی از فاز نخست دولت الکترونیک در آینده نزدیک به دنبال ایجاد دولت همراه هستیم تا تمام خدمات دولت الکترونیک را روی تلفن همراه برای هموطنان ارائه کنیم.

وزیر ارتباطات در خصوص اینترنت اشیاء نیز اظهار کرد: همچنان که ایرانسل روی این موضوع کار کرده و پروژه ارائه داده است باید سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا افزایش یابد و اپراتورها با شبکه گسترده‌ای که در سراسر کشور دارند وارد مقدمات کار آن شوند.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته از سوی این اپراتور در زمینه توسعه نسل جدید اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE ) در ۱۳۲ شهر و ارائه نسل ۴ و بالاتر در ۳۵۰ شهر کشور اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش استفاده از دیتا در ماه‌های اخیر پس از رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات، نشان دهنده آمادگی ملت در استفاده از خدمات ارائه شده است و از این رو باید سریعتر کار کنیم.

واعظی با بیان اینکه ارزش بازار ICT در ابتدای دولت یازدهم بین ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان بود گفت: در حال حاضر این بازار به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و با توجه به جمعیت و اقبال مردمی و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این زمینه باید برای رسیدن به بازار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی تلاش کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال