احتمال افزایش 6 برابری فروش محصولات اینترنت اشیا در دهه آینده

طبق بررسی‌های IHS Markit فروش محصولات و ابزار اینترنت اشیا در دهه آینده شش برابر خواهد شد و بازیگران این عرصه هم روز به روز افزایش خواهد یافت. شکل‌گیری شهرهای هوشمند منجر به خلق فرصت‌های شغلی جدیدی می‌شود که مبتنی بر اجرای طرح‌های هوشمندانه و گسترده است. بسیاری از شهرهای جهان از امسال فعالیت‌های خود […]

طبق بررسی‌های IHS Markit فروش محصولات و ابزار اینترنت اشیا در دهه آینده شش برابر خواهد شد و بازیگران این عرصه هم روز به روز افزایش خواهد یافت.

شکل‌گیری شهرهای هوشمند منجر به خلق فرصت‌های شغلی جدیدی می‌شود که مبتنی بر اجرای طرح‌های هوشمندانه و گسترده است. بسیاری از شهرهای جهان از امسال فعالیت‌های خود را برای هوشمندسازی آغاز خواهند کرد و یکی از جلوه های اولیه این تحول استفاده از انبوهی از حسگرها و دوربین‌ها برای انجام بررسی‌ها و جمع‌آوری اطلاعات محیطی است.

با استفاده از این داده‌ها می‌توان هدایت ترافیکی را تسهیل کرده، خدمات عمومی شهری بهتری ارائه داده، کیفیت هوا را کنترل کرده و همچنین شرایط امنیتی شهر را بررسی کرد.

بر اساس گزارش این موسسه تحقیقاتی، عرضه محصولاتی مانند حسگرها و … برای شناسایی عابران پیاده و وضعیت ترافیکی و برآورد وضعیت و میزان آب و آلودگی هوا امسال در کل جهان به 202 میلیون واحد می‌رسد. اما این رقم در سال 2026 برابر با 1.4 میلیارد واحد خواهد بود.