جمع‌آوری کارت‌های نامعتبر گارانتی از بازار کامپیوتر

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف رایانه اعلام کرد: در راستای ساماندهی خدمات پس از فروش محصولات و کالاهای بازار دیجیتال و اقلام کامپیوتری، کارت‌های نامعتبر گارانتی جمع‌آوری می‌شود. طبق گفته وی، این اتحادیه از ابتدای سال ۹۵ به عنوان یکی از بازوهای ممیزی سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان، با تشکیل کارگروهی، شرکت‎های احراز صلاحیت […]

سیدمهدی میرمهدی، رئیس اتحادیه صنف رایانه اعلام کرد: در راستای ساماندهی خدمات پس از فروش محصولات و کالاهای بازار دیجیتال و اقلام کامپیوتری، کارت‌های نامعتبر گارانتی جمع‌آوری می‌شود.

طبق گفته وی، این اتحادیه از ابتدای سال ۹۵ به عنوان یکی از بازوهای ممیزی سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان و تولیدکنندگان، با تشکیل کارگروهی، شرکت‎های احراز صلاحیت شده در حوزه خدمات پس از فروش را برای دریافت مجوز به سازمان حمایت، معرفی کرد.

میرمهدی اظهار داشت: سال ۹۵ بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ کارت گارانتی غیر معتبر را از سطح بازار جمع‌آوری کرده و توانستیم تقریبا ۶۰ درصد بازار خدمات را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: تعدد پشتیبانی از چندین برند توسط یک شرکت خدمات پس از فروش به دلیل برهم نخوردن توازن بازار و جلوگیری از به وجود آمدن انحصار، است. به این معنی که هدفمان این بوده که چند شرکت را بزرگ نکنیم تا انحصار به وجود نیاید. خیلی از قطعات هستند که توسط دو یا سه شرکت در دنیا تولید می‎شوند و شرکت‏های ارائه دهنده خدمات می‎توانند با در اختیار داشتن قطعات، کالای معیوب را تعمیر کنند.

رئیس اتحادیه صنف رایانه تصریح کرد: تاکنون ۶۰ شرکت برای دریافت مجوز خدمات پس از فروش به سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان معرفی شده است. هم اکنون صلاحیت ۵۶ شرکت تایید شده و مجوز گرفته‎اند. برخی از شرکت‌ها نیز پایان سال ۹۵ معرفی شده‎اند که هنوز مجوز آنها صادر نشده است.

وی افزود: به هیچ واحد صنفی مجوز ارائه گارانتی داده نمی‌شود. چرا که باید شرکتی ثبت شده و حقوقی باشد و با کارت بازرگانی کالا را وارد کرده باشد.

میرمهدی به روند انجام ممیزی برای بررسی صلاحیت شرکت‌های ارائه کننده خدمات پس از فروش اشاره کرد و گفت: برای ممیزی، از استانداردهای خاصی طبق قانون حمایت از مصرف کنندگان پیروی می‌کنیم و کارشناسانی که دوره‌های آموزشی لازم را دیده‌اند این بررسی‌ها را انجام می‌دهند.