اپل iOS 10 را 23 شهریورماه عرضه می‌کند

اپل قصد دارد از تاریخ 13 سپتامبر (23 شهریور ماه)، عرضه‌ی iOS 10 را آغاز کند. معرفی آخرین نسخه از سیستم‌عامل مشهور iOS باعث شده تا آن را بزرگ‌ترین به‌روزرسانی مربوط به iOS بدانیم چرا که ویژگی‌های بسیار مهمی در این آپدیت وجود دارد که از حمله آنها می‌توانیم به به‌روز شدن دستیار مجازی سیری […]

اپل قصد دارد از تاریخ 13 سپتامبر (23 شهریور ماه)، عرضه‌ی iOS 10 را آغاز کند. معرفی آخرین نسخه از سیستم‌عامل مشهور iOS باعث شده تا آن را بزرگ‌ترین به‌روزرسانی مربوط به iOS بدانیم چرا که ویژگی‌های بسیار مهمی در این آپدیت وجود دارد که از حمله آنها می‌توانیم به به‌روز شدن دستیار مجازی سیری اشاره داشته باشیم.

عملکرد دستیار مجازی سیری در iOS 10 تا حد زیادی دگرگون شده و حالا کاربران قادر خواهند بود تا با سرعت بیشتری جستجو میان تصاویر را انجام داده و یا دستورهای صوتی و نوشتاری خود را با دقت بالاتری توسط سیری اجرا کنند. همچنین اپل امکان استفاده از بستر سیری را برای توسعه‌دهندگان نیز فراهم کرده تا آنها بتوانند با تعریف دستورهای بیشتر، امکان استفاده از آن برای مسنجرهای مختلف همچون واتس‌اپ یا سیستم Uber را فراهم کنند.

البته تنها ویژگی‌هایی مربوط به سیری نیستند که دگرگون شده‌اند بلکه اپل سعی کرده تا به دنبال برنامه یکپارچه کردن دستگاه‌های خود، ویژگی‌های متعددی را برای iOS 10 معرفی کند. یکی از این ویژگی‌های جدید، Universal Clipboard نام دارد که به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود تا تصویر یا متن کپی شده در آیفون خود را به سرعت به لپتاپ یا تبلت خود انتقال دهند. این ویژگی می‌تواند باعث عدم انجام کارهای آزاردهنده همچون انتقال فایل‌ها میان دستگاه‌های مختلف به کمک ابزار و نرم‌افزارهای جانبی شود. ویژگی دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم، قابلیت “بیدار کردن” iOS 10 است، قابلیتی که به واسطه آن کاربران با بلند کردن گوشی‌هوشمند خود از روی میز و یا با خارج کردن آن از جیب خود، می‌توانند دستگاه خود را روشن و در پنجره مربوط به لاک‌ اسکرین ببینند.

خود لاک اسکرین نیز با تغییراتی همراه بوده که می‌تواند انجام کارها را نسبت به گذشته بسیار سریع‌تر کند. تطابق بسیار بیشتر iOS 10 با ویجت‌ها نسبت به گذشته، باعث شده تا کاربران بتوانند به کمک سیستم فشار 3D Touch، بدون اینکه حتی نیازی به وارد شدن به اپلیکیشن مورد نظر داشته باشند، پاسخ پیامی را که دریافت کرده‌اند، بدهند.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ iOS 10 به امکان حذف کردن (بهتر است بگوییم مخفی کردن) اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل مربوط می‌شود. این موضوع نیز می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد چرا که بسیاری از کاربران از از اپلیکیشن‌های جانبی استفاده نموده و از وجود اپلیکیشن‌های اصلی اپل در گوشی خود اظهار نارضایتی می‌کردند. علاوه بر این، اپل اپلیکیشن‌های مختلف خود همچون Photos ،Maps، News ،Music و … را با ویژگی‌های جدیدی همراه نموده که می‌تواند در نگاه اول توجه شما را به خود جلب کند. یکی از اصلی‌ترین تغییرات در مورد اپلیکیشن Massages که برای ارسال پیام‌های کوتاه مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد، دیده می‌شود، که حالا این اپلیکیشن با داشتن شکلک‌های ایموجی جدید، انیمیشن‌های جدید برای ارسال پیام‌ها و همچنین یکپارچه شدن با اپل موزیک، می‌توان کار کردن را لذت‌بخش‌تر از قبل نماید.

اپلیکیشن نقشه اپل یا Apple Maps نیز به صورت کلی و دوباره برای iOS 10 باز طراحی شده که می‌تواند امکانات بسیار بیشتری نسبت به گذشته همچون نمایش رستوران‌های نزدیک، اطلاعات ترافیکی و حتی محلی که شما اتومبیل خود را پارک کرده‌اید، به کاربران نشان دهد. اپل موزیک نیز با تغییراتی اساسی از پایه، دوباره طراحی شده که اصلی‌ترین تغییر آن شامل عوض شدن کلی رابط کاربری می‌شود.

iOS 10 قرار است از هفته آینده برای آیفون 5 و جدیدتر، نسل ششم آیپادها، آیپد مینی 2 و جدیدتر، و همچنین نسل چهارم آیپدها در کنار آیپد پرو و آیپد ایر، عرضه گردد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال