امروز منتظر عرضه‌ی iOS 9.3 باشید

در حال حاضر آنطورها هم که تصور می‌کنید سرویس پیام‌رسان iMassage اپل ایمن نیست و اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که محققین حوزه امنیت در مرکز جان هاپکینز اخیرا موفق شده‌اند از طریق این اپلیکیشن پیام‌رسان، به ویدئوها و تصاویر گوشی‌های مختلف دسترسی داشته باشند. خوشبختانه باید بگوییم امروز اپل […]

در حال حاضر آنطورها هم که تصور می‌کنید سرویس پیام‌رسان iMassage اپل ایمن نیست و اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که محققین حوزه امنیت در مرکز جان هاپکینز اخیرا موفق شده‌اند از طریق این اپلیکیشن پیام‌رسان، به ویدئوها و تصاویر گوشی‌های مختلف دسترسی داشته باشند. خوشبختانه باید بگوییم امروز اپل قصد عرضه‌ی رسمی iOS 9.3 را داشته و با عرضه کردن این به‌روزرسانی جدید، شکاف امنیتی موجود در اپلیکیشن iMassage را نیز برطرف خواهد نمود.

برای هک کرد این اپلیکیشن، تنها کاری که محققین نیاز به انجام آن داشته‌اند، در هم شکستن نرم‌افزاری و جدا کردن بخش‌های مختلف آن بر روی یکی از سرورها اپل بوده و از همین طریق، امکان هک کردن و دسترسی به ویدئوها و تصاویر از طریق این گوشی 64 بیتی میسر شده است. در مورد این شکاف امنیتی نیز باید اشاره کنیم که محققین مرکز JH پس از اینکه موفق به رمزگشایی این نرم‌افزار و شکستن قفل آن شدند، حمله‌ای مشهور به “brute force” را بر روی این اپلیکیشن انجام دادند و موفق شدند به ویدئوها و تصاویر دسترسی پیدا نمایند. دلیل استفاده از این روش نیز عدم قفل کردن سیستم‌عامل توسط این اپلیکیشن پس از انجام کارهای مختلف برای هک کردن این دستگاه بوده است.

باید اشاره کنیم که پیش از اعلام نتیجه‌ی این بررسی بر روی این اپلیکیشن توسط محققین مرکز جان هاپکینز به خبرگزاری واشنگتن‌پست، آنها در مورد این شکاف امنیتی با خود اپل صحبت کرده بودند و بسیاری از باگ‌های امنیتی این نرم‌افزار را همراه با عرضه iOS 9 برطرف کرده بودند. حالا مدیران اپل اعلام کرده‌اند که این باگ امنیتی به صورت کامل در iOS 9.3 برطرف شده و دیگر امکان هک شدن این اپلیکیشن وجود ندارد.

پیشنهاد می‌کنیم منتظر عرضه iOS 9.3 باشید و پس از نصب نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل، مجددا از این اپلیکیشن و با خاطری آسوده، استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال