تحلیل‌گران: آی‌پد ایر 3 اپل نیمه اول سال آینده میلادی معرفی خواهد شد؛ بدون تاچ سه‌بعدی

Ming-Chi Kuo تحلیل‌گر معروف که در زمینه پیش‌بینی برنامه‌های آینده شرکت بزرگ اپل در جهان شهرت عمده‌ای دارد، یک‌بار دیگر دست به کار شده و پیش‌بینی خود در مورد محصولات آتی اهالی کوپرتینو را مطرح کرده است. بر اساس گفته‌های اخیر این تحلیل‌گر موسسه KGI Securities، اپل از آی‌پد ایر 3 در نیمه اول سال […]

Ming-Chi Kuo تحلیل‌گر معروف که در زمینه پیش‌بینی برنامه‌های آینده شرکت بزرگ اپل در جهان شهرت عمده‌ای دارد، یک‌بار دیگر دست به کار شده و پیش‌بینی خود در مورد محصولات آتی اهالی کوپرتینو را مطرح کرده است.

بر اساس گفته‌های اخیر این تحلیل‌گر موسسه KGI Securities، اپل از آی‌پد ایر 3 در نیمه اول سال آینده میلادی رونمایی خواهد کرد. این بدین معناست که احتمالاً این آی‌پد به همراه اپل واچ 2 و آیفون 4 اینچی 6C که تاکنون بارها و بارها در شایعات مختلف مطرح شده است، طی رویدادی در ماه مارس رونمایی خواهد شد.

Kuo معتقد است که جانشین آی‌پد ایر 2 از فناوری جدیدالورود لمس سه‌بعدی که در آخرین آیفون‌های اپل یعنی آیفون‌های 6 اس و 6 اس پلاس به کار رفته بود و از ویژگی‌های اصلی آن‌ها به شمار می‌رود، برخوردار نخواهد بود. به نظر می‌رسد ساکنین کوپرتینو قصد دارند تا این ویژگی منحصر بفرد فعلاً مختص آیفون‌هایشان باقی بماند و دلیل اینکه چرا این فناوری در نسل بعدی آی‌پد ایر استفاده نخواهد شد را هم مشکلات و مسائل مربوط به تولید آن گزارش کرده‌اند.

گفتنی است که این مسئله چیز جدیدی نیست و معضلات مربوط به قطعات فناوری لمس سه‌بعدی در تولید، پیش از این گریبان‌گیر آیفون‌ 6 اس و برادر بزرگ‌ترش، 6 اس پلاس هم شده بود؛ چرا که گفته می‌شد یکی از تنگناها در تولید این آیفون‌ها مربوط به زنجیره تامین این فناوری بوده است.

این تحلیل‌گر در رابطه با مشکلات تأمین اجزای لمس سه‌بعدی خاطرنشان کرده است که در حال حاضر تفکر غالب در صنعت موبایل این است که زنجیره تأمین این فناوری برای جبران کاستی‌ها و تأمین به‌موقع آن، تولید خود را افزایش داده است، اما در واقع حقیقت این است که به علت تقاضای کم و اقبال ضعیف محصول نهایی این فناوری از سوی برندها، موجودی آن در انبارها افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که تقاضا برای این فناوری در سه ماه اول سال آینده میلادی به‌صورت فصلی به خاطر رقابت میان برندها در عرضه گجت‌های جدید خود، کاهش یابد که عمده علت این مسئله به خاطر کاهش قیمت گجت‌ها برای فروش بیشتر از سوی تولیدکنندگان باشد.

شایان ذکر است که مسئله احتمالاً تنها برای آی‌پد ایر صادق باشد و بر اساس شایعاتی که پیش از این منتشر شده بود، آیفون 7 اپل که سال آینده معرفی می‌شود، دوباره فناوری لمس سه‌بعدی را به خود خواهد دید و اپل این فناوری را در آن به کار خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال