تصاویر گرفته شده با آیفون 6 اس؛ آیا این بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند است؟

سری گوشی‌های هوشمند آیفون اپل همیشه در هنگام ورود به بازارهای جهانی به‌عنوان دستگاه‌هاییبا دوربین قدرتمند موردتوجه همگان بوده‌اند. این شهرت ابتدا در پی معرفی آیفون 4 این شرکت به وجود آمد و هم‌اکنون نیز بخش دوربین گوشی‌های آن، طرفداران بسیار زیادی دارد. حتی باوجود گوشی‌های بسیار کارآمدی درزمینهٔ عکاسی همچون گلکسی اس 6 سامسونگ و جی 4 […]

سری گوشی‌های هوشمند آیفون اپل همیشه در هنگام ورود به بازارهای جهانی به‌عنوان دستگاه‌هاییبا دوربین قدرتمند موردتوجه همگان بوده‌اند. این شهرت ابتدا در پی معرفی آیفون 4 این شرکت به وجود آمد و هم‌اکنون نیز بخش دوربین گوشی‌های آن، طرفداران بسیار زیادی دارد. حتی باوجود گوشی‌های بسیار کارآمدی درزمینهٔ عکاسی همچون گلکسی اس 6 سامسونگ و جی 4 ال‌جی، هنوز هم بسیار از خریداران گوشی‌های هوشمند به این موضوع اعتقاد دارند که گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل از بهترین‌های موجود در بازار در این حیطه هستند. البته مسلماً برای شرکتی که به‌هیچ‌وجه وارد جنگ‌های مگاپیکسلی دیگر کمپانی‌ها نشده است، این رقابت می‌تواند درزمینهٔ کیفیت تصاویر، بسیار ساده و راحت‌تر باشد.

امسال نیز همانند سال‌های پیش شرکت اپل در طی مراسم رسمی خود اعلام کرد که گوشی‌های جدید این شرکت، بهترین و قدرتمندترین آیفون‌هایی هستند که تا به امروز تولید شده‌اند. باوجود افزایش دقت حسگر دوربین اصلی این سری از گوشی‌ها و رسیدن آن‌ها به میزان 12 مگاپیکسل و همچنین قابلیت جدید آن‌ها در زمینه فیلم‌برداری( ویژگی ضبط فیلم با دقت 4K)، گوشی‌های این کمپانی بزرگ دوباره در میدان رقابت پایاپای با گوشی‌های نامدار و مشهور دیگر شرکت‌ها قرار می‌گیرند. به‌منظور بررسی و مقایسه دوربین این سری از گوشی‌ها و پی بردن به برتری هرکدام از آن‌ها، گوشی آیفون 6 اس شرکت اپل را به آزمایشگاه خود آورده و آن را در حوزه‌های مختلف عکاسی تحت نگاه تیزبینانه خود قرار دادیم.

 

شرکت اپل مدعی است آیفون‌های جدیدش از نظر سخت‌افزاری بسیار مجهز بوده و هم‌اکنون این نسل از یک سنسور با طراحی جدید، پردازشگر تصویر بهتر، فناوری پیکسل پیشرفته‌تر، سیستم فوکوس کارآمدتر و سیستم لرزش گیر اپتیکال مؤثرتر (البته تنها برای گوشی آیفون 6 اس) بهره می‌برد. در این زمینه می‌توان از ویژگی‌های دیگری نیز نام برد که البته تماماً به افزایش کیفیت تصاویر دوربین این گوشی منجر خواهد شد. مسلماً این موضوعی است که خریداران و طرفداران این سری از گوشی‌ها، به آن توجه بسیار زیادی خواهند کرد.

مطمئناً بسیاری از خریداران گوشی‌های شرکت اپل ابتدا به عدد میزان دقت حسگر دوربین این گوشی (که برابر 12 مگاپیکسل است) توجه خواهند کرد. همچنین بیشتر کاربران به‌طور معمول این‌طور فکر می‌کنند که هرچقدر این میزان بالاتر باشد، تصاویر باکیفیت‌تری را در اختیار خواهند داشت. در کنار آن‌هم اکنون بسیاری از رقیبان سرسخت گوشی‌های این شرکت به‌دقت 16 مگاپیکسل یا بالاتر از آن درزمینهٔ میزان دقت حسگر نقل مکان کرده‌اند.  لازم به ذکر است که میزان بالای دقت حسگر به معنای بالا و بهتر بودن کیفیت تصاویر به ثبت رسیده نبوده و درواقع همیشه نمی‌تواند به این موضوع وابسته باشد. در حقیقت زمانی که تعداد بسیار زیادی از پیکسل‌ها را در درون یک حسگر با ابعاد معین قرار می‌دهید و با این کار باعث افزایش دقت تصویر حسگر می‌شوید، نتیجه کار می‌تواند ضعیف‌تر از گذشته بوده و به خروجی تصاویر لطمه وارد کند.

 

به‌منظور جلوگیری از به وقوع پیوستن این‌چنینی موضوعی، شرکت اپل اقدام به معرفی فناوری جدیدی بانام  Deep Trench Isolation کرده است که در حالت تئوری باعث ایجاد دیواری در بین پیکسل‌ها شده است و به همین منظور به دلیل عدم جابه‌جایی پرتوهای نور به دیگر پیکسل‌های جانبی، شاهد تصاویر شارپ و واضح با دقت رنگی بالا هستیم. شاید هنوز از خود می‌پرسید که چرا شرکت اپل در تولید ماژول دوربین گوشی‌های جدید خود، از میزان دقت 8 مگاپیکسل به 12 مگاپیکسل مهاجرت کرد. در جواب باید گفت که کیفیت تصاویر هنگامی که میزان دقت دوربین گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس برابر 8 مگاپیکسل بود، بسیار مناسب و راضی‌کننده بود، اما بااین‌حال زمان آن رسیده است که این شرکت حتی ازنظر عدد و به‌صورت ملایم با دیگر شرکت‌های تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند در این حیطه رقابت داشته باشد. هم‌اکنون به کمک افزایش دقت تصاویر به دنبال افزایش میزان رزولوشن حسگر دوربین، کاربران می‌تواند با خیالی آسوده‌تر بر روی بخش‌های مختلف عکس‌های ثبت‌شده خود ویرایش داشته و قسمت‌های متفاوت آن را برش دهند و هیچ نگرانی خاصی بابت کاهش خاص دقت تصویر خروجی خود نداشته باشند.

حداکثر میزان گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز پنج قسمتی، شیشه محافظ لنز از جنس کریستال‌ یاقوت، حسگر تصویر از نوع BSI CMOS و سیستم لرزش گیر تصویر خودکار، ازجمله دیگر مشخصات فنی بخش دوربین اصلی گوشی آیفون 6 اس اپل می‌باشند. در کنار آن، دقت دوربین سلفی این گوشی برابر 5 مگاپیکسل است. این به آن معناست کاربران این گوشی می‌توانند تصاویر سلفی واضح‌تری (نسبت به نسل پیشین) را از خود به ثبت برسانند. (میزان دقت حسگر دوربین سلفی این گوشی نسبت به نسل پیشین خود بسیار تغییر کرده است، اما در طی بررسی‌های انجام‌شده ازنظر کیفی اختلافی خاصی میان آن‌ها دیده نمی‌شود).

برای بررسی فوری تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی، آن‌ها را در بخش زیر قرار داده‌ایم تا شما بتوانید با استفاده از قضاوت شخصی خود، به بررسی دقیق‌تر تصاویر پرداخته و خود داور این رقابت باشید. همان‌طور که گفته شد، گوشی‌های هوشمند شرکت اپل سال‌هاست که به‌عنوان دستگاه‌هایی مجهز به دوربین قوی و قدرتمند در بازارهای جهانی در حال فروش هستند؛ اما در این میان و در طی سال‌های جاری، گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید گوی سبقت را از گوشی‌های اهالی کوپرتینو ربوده‌اند و حتی بسیاری از تصاویر ثبت‌شده توسط آن‌ها به‌طور کامل از خروجی دوربین آیفون‌ها باکیفیت‌تر هستند. درنهایت بهتر است به تصاویر زیر که توسط گوشی پرچم‌دار جدید شرکت اپل به ثبت رسیده‌اند نگاهی بیندازیم و ببینیم آیا آیفون 6 اس می‌تواند در این زمینه از گوشی‌های قدرتمند دیگر موجود در بازار سبقت بگیرد یا نه. لازم به ذکر است که به‌منظور راحتی و سهولت در دریافت و مشاهده این سری از عکس‌ها، از ابعاد آن‌ها کاسته‌ایم. البته هیچ‌گونه دست‌کاری و ویرایش خاصی در بر روی آن‌ها انجام نگرفته است. در ضمن به‌منظور دریافت و مشاهده این عکس‌ها با دقت اصلی می‌توانید به این لینک مراجعه بفرمایید.

در ادامه در گالری تصاویر زیر می‌توانید به مشاهده و بررسی تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین اصلی و سلفی گوشی آیفون 6 اس اپل بپردازید:

 

با تمام این تفاسیر نظر شما چیست؟ آیا تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های بهبود یافته گوشی آیفون 6 اس اپل می‌تواند با دوربین بسیار مجهز گوشی‌های گلکسی اس6 سامسونگ، جی4 ال‌جی، وان ام9 اچ‌تی‌سی و دیگر گوشی‌های پرچم‌دار قدرتمند موجود در بازار رقابت کند یا نه؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال