هزینه‌ی ساخت iPhone 6s تنها 233 دلار می‌باشد

محصولات کمپانی اپل همیشه قیمت بالایی داشته و حتی با عرضه شدن مدل اقتصادی iPhone 5c، اپل باز هم نتوانسته گران بودن محصولات خود را رد کرده و کمی شدت آن را کاهش دهد. این موضوع نیز در مورد پرچم‌داران جدید این شرکت صدق کرده و این گوشی‌های هوشمند نیز قرار است با قیمتی بسیار بالا، وارد […]

محصولات کمپانی اپل همیشه قیمت بالایی داشته و حتی با عرضه شدن مدل اقتصادی iPhone 5c، اپل باز هم نتوانسته گران بودن محصولات خود را رد کرده و کمی شدت آن را کاهش دهد. این موضوع نیز در مورد پرچم‌داران جدید این شرکت صدق کرده و این گوشی‌های هوشمند نیز قرار است با قیمتی بسیار بالا، وارد بازار شوند. اما طبق جدیدترین آزمایش بر روی این گوشی و جداسازی تمامی اجزای آن، مشخص شده که ساخت گوشی iPhone 6s برای اپل تنها 233 دلار هزینه داشته است.

این هزینه شامل 22 دلار برای سنسورها، 36 دلار برای رادیوی سلولی، 20 دلار برای حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی و 39 دلار برای چیپ A9 می‌شود. همچنین سایر قطعات دوربین، باتری و سایر اجزای تشکیل دهنده نیز 73 دلار و نهایتا قاب گوشی و دکمه‌های آن نیز 33 دلار برای اپل هزینه برداشته‌اند.

حال نگاهی به قیمت iPhone 6s 64GB داشته باشید; اپل این محصول را با قیمت 749 دلار به فروش می‌رساند و این یعنی شرکت از تولید و عرضه‌ی هر نسخه‌ی 64 گیگابایتی از iPhone 6s، سودی برابر با 515 دلار خواهد داشت! البته باید توجه داشته باشیم که 515 دلار، سود خالصی نیست که اپل به دست می‌آورد چرا که باید هزینه‌ی عرضه‌ی آن و رساندن محصول به دست مشتریان را نیز در نظر بگیریم. اما باز هم این میزان تا حد خاصی می‌تواند از هزینه‌ها بکاهد و باز هم سود بسیار زیادی از فروش هر کدام از این گوشی‌ها نصیب اپل می‌شود.

البته محصولات دیگر بازار نیز با قیمت بالایی تولید نمی‌شوند. به عنوان مثال گلکسی نوت 4 با هزینه‌ی ساخت 260 دلار، با قیمت 699 دلار به فروش می‌رسد و بخشی زیادی از این سود به دست آمده نیز صرف بازاریابی و تبلیغ می‌شود. اما از آنجایی که تکنولوژی همه‌روزه در حال پیشرفت است، به شخصه ترجیح می‌دهم پول خود را برای مشخصات فنی و ارزش محصولی که قصد خرید آن را دارم، پرداخت کنم و به فکر هزینه‌ی بازاریابی شرکت نباشم.

نظر شما چیست؟ آیا هزینه‌ی ساخت گوشی‌هایی که خریداری می‌کنید برای شما اهمیت دارد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال