احتمال تجهیز iPhone 6s به نسل جدید تکنولوژی Force Touch با نام “3D Touch”

طبق شایعات جدیدی که به تازگی منتشر شده، آیفون‌های جدید شرکت اپل که اعلام شده بود برای اولین بار به صفحه‌نمایش‌هایی با تکنولوژی Force Touch مجهز خواهند شد، از نسل جدید این تکنولوژی بهره خواهند برد. این تکنولوژی برای اولین بار در لپتاپ‌های شرکت اپل و سپس در ساعت هوشمند اپل دیده شد و مورد توجه […]

طبق شایعات جدیدی که به تازگی منتشر شده، آیفون‌های جدید شرکت اپل که اعلام شده بود برای اولین بار به صفحه‌نمایش‌هایی با تکنولوژی Force Touch مجهز خواهند شد، از نسل جدید این تکنولوژی بهره خواهند برد. این تکنولوژی برای اولین بار در لپتاپ‌های شرکت اپل و سپس در ساعت هوشمند اپل دیده شد و مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت.

این شایعات از طریق وب‌سایت مشهور 9to5Mac منتشر و اعلام شده که گوشی‌های هوشمند iPhone 6s و iPhone 6s Plus، به نسل جدید تکنولوژی فورس‌تاچ با نام “3D Touch” مجهز خواهند شد و به جای تشخیص دو سطح مختلف فشار، سه سطح مختلف را شامل می‌شود. این سایت مدعی شده که نام “3D Touch” نیز از همینجا و به خاطر همین سه سطح مختلف انتخاب شده است.

تصور می‌شود iOS 9 همراه با پشتیبانی از چندین حالت مختلف حرکات دست (Gestrure) در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت تا کاربران بتوانند نهایت استفاده را از این تکنولوژی ببرند. حتی این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند به وسیله‌ی این تکنولوژی، از امکانات ویژه‌ای در Apple Maps برای ذخیره سریع مکان‌های مورد نظر خود استفاده نمایند. 9to5Mac اضافه می‌کند; انتخاب یک آهنگ با فشار آوردن و تحت استفاده از این تکنولوژی، کاربران را با مجموعه‌ای از کارهای معمولی که پیشتر انجام داده‌اند، روبه‌رو خواهد نمود. یا اگر کاربران در مرورگر سافاری، یک لینک را با فشار آوردن به صفحه‌نمایش انتخاب نمایند، می‌توانند پیش‌نمایشی از لینک را مشاهده نمایند. و حتی اگر فردی یک آدرس را انتخاب نماید، به کمک این تکنولوژی می‌تواند مکان آن را بر روی نقشه‌ ببیند، که اگر واقعا اینگونه باشد، می‌تواند یک پیشرفت واقعی برای اپل محسوب گردد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار جذابی که iOS 9 در اختیار کاربران قرار می‌دهد، این است که با فشار آوردن بر آیکون‌های صفحه‌ی اصلی، می‌توان لیستی از میانبرهای پرکاربرد و معمول را مشاهده نمود. به عنوان مثال، فشار آوردن بر روی اپلیکیشن Phone، می‌تواند امکاناتی همچون تماس صوتی را پیش رویتان قرار داده، در حالی که فشار آوردن بر روی اپلیکیشن Mail، می‌تواند امکان نوشتن یک نامه‌ی الکترونیکی جدید را فراهم سازد.

وب‌سایت 9to5Mac که البته ارتباط نزدیکی با کمپانی اپل نیز دارد، اذعان داشته که به زودی نسخه‌ی بروز شده‌ی تکنولوژی Force Touch در iPad Pro نیز استفاده خواهد شد. البته این موضوع در مورد iPad mini 4 صدق نمی‌کند و هنوز معلوم نیست که آپید مینی 4 نیز به این تکنولوژی مجهز شود یا نه.

به هر حال باید تا نهم سپتامبر یعنی روز چهارشنبه و برگزاری کنفرانس شرکت اپل منتظر ماند تا علاوه بر انتشار اخباری در مورد نسل جدید گوشی‌های هوشمند این شرکت، اطلاعاتی در مورد تکنولوژی 3D Touch و همچنین نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل iOS نیز به دست آوریم.

با تک‌نیوز و پشتیبانی کامل کنفرانس اپل در روز چهارشنبه، همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال