آیفون 7 پلاس اپل از دوربین دوگانه در قاب پشتی خود برخوردار خواهد بود؟

به‌نظر می‌رسد که شرکت بزرگ و محبوب اپل که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، به این نتیجه رسیده که به اندازه کافی گوشی‌های پرچم‌دارش مدل و نسخه متفاوت ندارند. در حال حاضر آخرین آیفون معرفی شده یعنی 6 اس، هم در دو نسخه وارد بازار شد که اولی دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی […]

به‌نظر می‌رسد که شرکت بزرگ و محبوب اپل که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، به این نتیجه رسیده که به اندازه کافی گوشی‌های پرچم‌دارش مدل و نسخه متفاوت ندارند. در حال حاضر آخرین آیفون معرفی شده یعنی 6 اس، هم در دو نسخه وارد بازار شد که اولی دارای یک صفحه نمایش 4.7 اینچی و دیگری یعنی 6 اس پلاس دارای نمایشگری 5.5 اینچی بود. حال اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند، احتمالا شاهد این مسئله باشیم که آیفون جدید اپل یعنی آیفون 7 که در سال 2016 معرفی خواهد شد، نسخه 5.5 اینچی‌اش در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که اگر آیفون 7 پلاس دو نسخه داشته باشد که هر دو هم نمایشگری 5.5 اینچی داشته باشند، تفاوتشان در چه خواهد بود؟

بر اساس تحقیقات تحلیل‌گر معروف موسسه KGI Securities آقای Ming-Chi Kou که اصولا در پیش‌بینی و تحلیل محصولات آینده اپل ید طولایی داشته و تقریبا موفق هم بوده، این تفاوت بر سر دوربین این دو آیفون 5.5 اینچی خواهد بود که یکی از آن‌ها دارای دوربین اصلی با فرمت استاندارد بوده و دیگری احتمالا در قاب پشتی خود دارای دوربینی با دو لنز باشد. گفته می‌شود که یکی از این لنزهای دوگانه، رنگ آبی را تشخیص خواهد داد که در واقع اینگونه نیست. سال گذشته اپل شرکتی با نام Linx را خریداری کرد که تخصص این شرکت در تجهیزات دوربین‌های چند دیافراگمی برای گوشی‌های موبایل بود. با این تفاسیر اگر تکه‌های این پازل را در کنار هم قرار دهیم، امکان اینکه اپل از تخصص و تکنولوژی شرکت LinX درآیفون 7 استفاده کند، بسیار زیاد است. ای تکنولوژی قادر است تصاویر خوبی در شرایط نوری پایین را ثبت کرده و همچنین قادر است تا زوم اپتیکال را تا 2 یا 3 برابر بیشتر کند که این دو ویژگی را بدون ادغام لنز جدید در آیفون نمی‌شد انجام داد.

دلیل اینکه سیستم‌های دوگانه لنز برای نسخه بزرگ آیفون 7 استاندارد نیست، بخاطر محدویت‌های عرضه در چرخه زنجیره‌ای است. از همین رو هم تحلیل‌گر Kou معتقد است که اخالی کوپرتینو به سادگی نخواهند توانست به تولید کافی از این تکنولوژی برسند و به راحتی هم آن را در آیفون 7 تعبیه کنند. البته ممکن است اپل فعلا تا رسیدن به یک برنامه مشخص و تامین منابع لازم و کافی برای استفاده از این تکنولوژی برای تعبیه دوربین دوگانه در آیفون، یک‌سال دیگر صبر کرده و آن را با آیفون 7 اس عرضه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال