ژاپن فضاپیماهای بدون سرنشین را به ماه ارسال خواهد کرد

سیاره ماه یکی از مکان‌هاییست که بشر سال‌هاست در آنجا حضور داشته و با به کارگیری آخرین تکنولوژی‌های روز، تحقیقات بسیار زیادی را انجام می‌دهد. بسیاری از کشورها در سطح جهان هستند که کاوشگرهای خود را برای بررسی موارد مختلف راهی ماه می‌کنند. حالا ژاپن نیز قصد دارد به عنوان چهارمین کشور دنیا، کاوشگری بدون […]

سیاره ماه یکی از مکان‌هاییست که بشر سال‌هاست در آنجا حضور داشته و با به کارگیری آخرین تکنولوژی‌های روز، تحقیقات بسیار زیادی را انجام می‌دهد. بسیاری از کشورها در سطح جهان هستند که کاوشگرهای خود را برای بررسی موارد مختلف راهی ماه می‌کنند. حالا ژاپن نیز قصد دارد به عنوان چهارمین کشور دنیا، کاوشگری بدون سرنشین را به ماه بفرستد. این موضوع نیز از طریق بروزرسانی تقویم برنامه‌های آتی سازمان فضایی ژاپن مشخص شده است. اینطور که معلوم شده، این کاوشگر بدون سرنشین قرار است در سال 2019 وارد ماه شود. همچنین ساخت این کاوشگر هنوز آغاز نشده و از سال 2016، مهندسان کار خود را آغاز خواهند کرد.

اگر ژاپن بتواند در این زمینه موفق شود، می‌توان از آن به عنوان اولین کشور پس از چین که در سال 2013، کاوشگری بدون سرنشین را به ماه ارسال کرده، یاد کرد. هر چند، پیشتر کشورهای روسیه و آمریکا نیز کاوشگرهای بدون سرنشین خود را به ماه فرستاده بودند، اما اطلاعات نشان می‌دهد کاوشگری که ژاپنی‌های قصد طراحی آن را دارند، دقت فوق‌العاده بالا دارد و از کاوشگرهای سایر شرکت‌ها نیز می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

ژاپنی‌ها امیدوار هستند بتوانند با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز همچون سیستم تشخیص چهره، سطح ماه را به صورت زنده مشاهده کرده و تمامی کارها و تنظیمات لازم را پیش از نشستن کامل کاوشگر بر سطح این سیاره، انجام دهند. البته باید اشاره داشته باشیم که آنها برای انجام این کار، تا سال 2019 وقت دارند و همین زمان نسبتا زیاد، می‌تواند آنها را در ساخت یکی از پیشرفته‌ترین کاوشگرهای بدون سرنشین، یاری نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال