روسیه فضانوردان خود را تا سال 2029 به ماه اعزام خواهد کرد

آژانس فضایی روسیه که با نام Roscosmos نیز شناخته می‌شود، به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2029، فضانوردان خود را به ماه بفرستد. آقای Vladimir Solntsev، مدیر این آژانس فضایی در کنفرانس تکنولوژی روز سه‌شنبه نیز به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که هم‌اکنون روسیه در حال ساخت یک فضاپیما بوده و قصد […]

آژانس فضایی روسیه که با نام Roscosmos نیز شناخته می‌شود، به‌صورت رسمی اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2029، فضانوردان خود را به ماه بفرستد. آقای Vladimir Solntsev، مدیر این آژانس فضایی در کنفرانس تکنولوژی روز سه‌شنبه نیز به‌صورت رسمی اعلام کرده بود که هم‌اکنون روسیه در حال ساخت یک فضاپیما بوده و قصد دارد آن تا سال 2021 به فضا بفرستد.

طبق اطلاعات منتشر شده، پس از ارسال، این فضاپیما قرار است در پایگاه فضایی بین‌المللی در سال 2023 پهلو بگیرد. پس از آن نیز طبق گفته‌های Solnstev، در سال 2025 شاهد ارسال یک فضاپیما بدون فضانورد برای آزمایش تمامی موارد احتمالی خواهیم بود و نهایتاً سال 2029، زمانی خواهد بود که این آژانس فضایی، فضانوردان را برای انجام مأموریت خود به ماه خواهند فرستاد.

پیش‌تر اخباری در مورد احتمال همکاری مشترک آژانس فضایی اروپا با Roscosmos نیز منتشر شده بود و برخی از منابع آگاه معتقد بودند که یک کاوشگر توسط این آژانس قرار است با نام Luna 27 به ماه ارسال شود.

اما برنامه‌ای که کشور روسیه برای فرستادن فضانوردان به ماه دارد، Luna-Globb نام داشته و مأموریت Luna 27 نیز در واقع بخشی از این برنامه به‌حساب می‌آید. کشور روسیه قصد دارد پایگاهی روباتیک از کاوشگرها را در ماه ایجاد نماید. اولین بار در سال 1997 بود که روسیه در مورد برنامه‌ی Luna-Globb سخت گفت و از آن زمان تاکنون، این برنامه به تعویق افتاد تا اینکه قرار است این شرکت به‌صورت رسمی این برنامه را در سال 2024 عملی کند. البته این مأموریت فضایی شامل عملیات‌های Luna 26 و Luna 25 نیز می‌شود که در آن، قرار است کاوشگرهایی برای گردش به دور ماه ارسال شوند.

البته این کشورهای آمریکایی و اروپایی نیستند که قصد دارند مردم را به اکتشافات فضایی بفرستند و کشورهایی همچون چین نیز با آغاز برنامه‌های خود با نام Chang’e از سال 2007 و با ارسال‌های کاوشگرهای متعددی با نام‌های مختلف (من‌جمله Chang’e 3)، موفق شدند در سال 2013 بر فراز ماه فرود آیند و قصد دارند این افراد را در سال 2017 به زمین باز گردانند. چین امیدوار است کاوشگرهای سری Chang’e بتواند تا اواسط سال 2020، مردم عادی را به سیاره ماه بفرستد و آن‌ها را به‌صورت موفقیت‌آمیز نیز باز گرداند.

با اینکه سایر شرکت‌ها نیز قصد انجام چنین کاری را نیز دارند، سازمان ناسا یک قدم جلوتر بوده و قصد دارد در سال 2030، افرادی را به سیاره سرخ (مریخ) ارسال کند که البته این سفر، بازگشتی نخواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال