خیزش ژاپن برای تبدیل شدن به غول صنعت تراشه با سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری

ژاپن قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری به غول صنعت تراشه در جهان تبدیل شود. این کشور تا سال ۲۰۲۷ با سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته تراشه‌های دو نانومتری بسیار پیشرفته را عرضه خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن در جزیره هوکایدو مشغول توسعه قابلیت‌های خود در زمینه تولید تراشه است. […]

ژاپن قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۶۷ میلیارد دلاری به غول صنعت تراشه در جهان تبدیل شود. این کشور تا سال ۲۰۲۷ با سرمایه‌گذاری‌های انجام گرفته تراشه‌های دو نانومتری بسیار پیشرفته را عرضه خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن در جزیره هوکایدو مشغول توسعه قابلیت‌های خود در زمینه تولید تراشه است. این کشور قصد دارد با سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری مجدداً تولید تراشه را در این کشور احیا کرده و به محافظت از اقتصاد خود در برابر تنش‌های افزایشی آمریکا و چین بپردازد. طبق گزارشی که بلومبرگ در این رابطه منتشر کرده است ژاپن در یکی از جزایر بزرگ خود کارخانه آینده نگرانه‌ای را برای ساخت تراشه در نظر گرفته که می‌تواند صنعت تراشه‌سازی را در این کشور دگرگون کند. این سرمایه‌گذاری که با نام Rapidus Corp معرفی شده است قرار است تا سال ۲۰۲۷ تراشه‌های دو نانومتری پیشرفته تولید کند. البته سرمایه‌گذاری ۱۸ ماهه در کشوری که در زمینه تولید تراشه‌ها از رقبای خود بسیار عقب‌تر است یک چالش محسوب خواهد شد.

این کشور از تنش‌های ایجاد شده بین ایالات متحده و چین برای دسترسی به تجهیزات و تخصص‌های تراشه‌سازی استفاده کرده و قصد دارد از این فرصت برای رسیدن به فهرست برترین تراشه ساز در جهان استفاده کند.

ژاپن در سه سال اخیر حدود ۲۶.۷ میلیارد دلار برای احیای این صنعت سرمایه گذاری کرده و نخست وزیر کشور حمایت مالی خود را از این صنعت اعلام کرده است. همچنین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مبلغ به حدود ۶۷ میلیارد دلار خواهد رسید. همچنین این کشور قصد دارد با افزایش فروش تراشه‌های تولید داخل تا ۳ برابر میزان کنونی آن را به ۱۵ تریلیون ین تا سال ۲۰۳۰ برساند.

هدف اصلی ژاپن در استراتژی جدید جذب نام‌های خارجی و تبدیل شدن به یک شرکت برتر برای تولید تراشه‌های قدیمی است. همچنین با استفاده از این پروژه قصد دارد خود را به یکی از قطب‌های اصلی در حوزه تولید تراشه‌های سیلیکونی تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال